مطالب خواندنی, مقالات

نکات مهم هنگام خرید جواهرات

هنگامی که قصد خرید زیورآلات را دارید، حتما باید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید از بین جواهرات متنوعی که در بازار وجود دارد، بهترین انتخاب را داشته باشید. باید بررسی کنید که چه مدل زیورآلاتی با مدل لباس و رنگ پوست شما متناسب تر است. در ضمن همیشه لازم نیس جواهرات سنگین و پر زرق و برق را  برگزینید؛ چرا که گاهی انتخاب زیورآلات و اکسسوری های کوچک و ظریف ، به شما زیبایی دو چندانی می بخشد. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که هنگام خرید جواهرات بهتر است آنها را مد نظر داشته باشید.

در این مرحله متناسب با تناز پوست، رنگ اکسسوری را انتخاب می کنیم. اگر رگ های مچ دست شما سبزرنگ باشند، تناز پوست شما گرم است و زیورآلات طلایی رنگ برای شما مناسب ترند. اگر رنگ رگ های مچ دست شما آبی باشد، تناژ پوست شما سرد بوده و بهتر است از طلای سفید یا نقره جات استفاده کنید و اگر هم نتوانستید تشخیص دهید که بیشتر رگ های دستتان سبز است یا آبی، تناژ پوست شما خنثی است. در این حالت هم انتخاب نقره مناسب است و هم طلای زرد.

انتخاب گردنبند مناسب:

در انتخاب گردن بند بهتر است به دو نکته توجه داشته باشید:

  • اندازه گردن: اگر گردن کوتاه یا چاق و کلفتی دارید، گردن بندهای نازک با قد متوسط را انتخاب کنید. اگر گردن شما باریک است گردن بند های چوکر یا طوق گردن، انتخاب های مناسب تری هستند.
  • فرم یقه لباس: اگر یقه لباس شما باز است، میتوانید از گردنبندی استفاده کنید که زنجیر بلندتری دارد. هرچه یقه لباس بسته تر باشد، زنجیر گردن بند نیز بهتر است کوتاه تر شود. در صورتی که لباس شما یقه اسکی باشد، انتخاب گردنبند بلند مناسب تر است.

نکات مهم هنگام خرید جواهرات

انتخاب انگشتر مناسب:

  • اگر انگشت های دست شما کوتاه است یا دست های چاق و توپری دارید، انگشترهایی با ضخامت زیاد را انتخاب نکنید؛ چون باعث می شوند انگشتان شما کوتاه تر به نظر برسد.
  • اگر انگشتان کشیده و باریکی دارید، بهتر است از انگشترهایی استفاده کنید که متوسط و پهن هستند.

نکات مهم هنگام خرید جواهرات

انتخاب گوشواره مناسب:

در انتخاب گوشواره نیز باید به دو نکته توجه کرد:

  • فرم لاله گوش: اگر لاله گوش شما کوچک است بهتر است از گوشواره های بزرگ و چسبان استفاده نکنید. اما این مدل گوشواره ها برای افرادی که لاله گوش آنها بزرگ و پهن است، انتخاب مناسبی هستند؛ چرا که لاله گوش آنها را می پوشاند. اگر هم که لاله گوش شما متوسط است، محدودیتی در انتخاب سایز گوشواره ندارید.
  • اندازه گردن: اگر گردن بلند و کشیده ای دارید، گوشواره های آویز و بلند را انتخاب کنید و بالعکس اگر گردن شما کوتاه است، گوشواره های کوتاه و میخی برای شما مناسب ترند.

نکات مهم هنگام خرید جواهرات

انتخاب النگو و دستبند:

  • اگر مچ دست شما توپر و کمی چاق است، بهتر است دستبندهای نازک را انتخاب نکنید و به سراغ مدل های متوسط بروید. ولی اگر مچ دست ظریف و باریکی دارید، میتوانید از انواع سایز النگو و دستبند استفاده کنید و محدودیتی برای انتخاب ندارید.

نکات مهم هنگام خرید جواهرات

 

برای مشاهده انواع مدل‌های انگشتر زنانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =