مطالب خواندنی, مقالات

عوامل مختلف آسیب رساندن به جواهرات

بیشتر خانم های ایرانی بسیار از طلا و جواهرات استفاده می کنند و حتی برخی داشتن طلا و جواهرات را نشانه ثروت و گاهی اصالت می دانند. ولی اکثر آنها چیزی در رابطه با نحوه نگهداری از طلا و جواهرات نمی دانند. قطعا نگهداری درست و پاکسازی جواهرات، باعث افزایش عمر آنها خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم مواردی را بررسی کنیم که تکرار آنها می تواند به جواهرات شما آسیب زیادی برساند.

  • استفاده دائمی از طلا و جواهرات:

به عنوان مثال ممکن است یک گردنبند را همواره در گردن داشته باشید و یا به صورت مداوم از حلقه ازدواج خود استفاده کنید. این استفاده مداوم باعث کهنگی طلا و جواهرات شما خواهد شد. باید توجه داشته باشید که هنگام خواب و شستشو و انجام کارهای روزانه آنها را خارج کنید. این کار تاثیر بسیار زیادی در افزایش عمر جواهرات شما خواهد داشت.

  • دوش گرفتن یا شنا کردن با جواهرات ممنوع!

جالب است بدانید که آب یک نوع ساینده طبیعی به شمار می رود. به همین دلیل است که اکثر سنگ ها و صخره ها که در مسیررودخانه ها  یا در معرض امواج دریا قرار دارند، ساییده شده اند. شما تصور کنید که هر زمان شنا می کنید یا به حمام می روید، جواهراتتان نیز همراهتان باشد. چه اتفاقی می افتد؟ به مرور این ساییدگی برای طلا و جواهرات شما نیز اتفاق خواهد افتاد و به جلا و زیبایی آنها صدمه وارد خواهد شد.

  • شستشوی جواهرات با ماشین های التراسونیک:

یکی از راه های شستشوی جواهرات و سنگ های زینتی ، استفاده کردن از ماشین های شستشوی التراسونیک است. اما نباید تمامی زیورالات و سنگ ها را با این ماشین ها شستشو داد. چرا که ممکن است آسیب ببینند. به طور کلی اگر جواهرات شما شامل سنگ های زینتی می باشند، توصیه می شود که برای شستشوی آنها از این ماشین ها استفاده نکنید.

  • شستشوی جواهرات با مواد شوینده:

برای شستشوی جواهرات و سنگ های زینتی می توانید از مواد شوینده غیر اسیدی کمک بگیرید. اما این که جواهرات خود را به منظور پاکسازی بهتر ساعت ها درون مواد شوینده قرار دهید، اصلا روش مناسبی نیست . چرا که کیفیت و جلای آنها از بین می رود. به عنوان مثال نقره اگر مدت زیادی درون مواد شوینده قرار بگیرد، سیاه می شود و یا ممکن است رنگ جواهرات طلای شما بپرد .

فشار وارد کردن به سنگ زینتی:

گاهی پیش آمده است که انگشتر شما کمی تنگ است و مجبورید برای دست کردن و یا خارج کردن آن، فشار زیادی را به نگین یا سنگ زینتی روی آن وارد کنید. همچنین ممکن است اتفاق افتاده باشد که با سنگ یا نگین موجود روی گردنبند خود بازی کنید. این موارد و موارد مشابه باعث شل شدن، جابجایی و در نهایت شکستن سنگ زینتی خواهند شد.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات زنانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + = 13