دانستنی ها, مطالب خواندنی

راهنمای انتخاب دستبند مناسب

دستبندها زیورآلاتی خاص و جذاب هستند که دارای طرح های بسیار زیبا و متنوعی می باشند و قادرند تا جلوه و زیبایی خاصی را به دستان شما ببخشند. استفاده کردن از دستبند به جنسیت خاصی مربوط نمی شود و هم خانم ها و هم آقایان از انواع مدل های دستبند استفاده می کنند. همان گونه که گفته شد دستبند ها دارای مدل ها و جنس های مختلفی هستند که هرکس بر طبق نظر و سلیقه خود می تواند هر مدلی را که می پسندد، انتخاب کند. . نکته اینجاست که مواردی هستند که شما باید هنگام خریدن دستبند به آنها توجه داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات را باهم مرور کنیم.

توجه به رنگ پوست :

توجه به رنگ پوستتان می تواند به شما درانتخاب یک دستبند مناسب و زیبا کمک بسیار زیادی بکند. اگر دارای پوستی با تناژ گرم می باشید ، دستبند های طلایی رنگ و یا دستبندهای سنگی به رنگ فیروزه ای، سرخ ، نارنجی و مرجانی به شما پیشنهاد می شود. در صورتی که دارای پوستی با تناژ سرد هستید، فلزاتی از جنس طلای سفید و نقره و سنگ های جواهر سبز، آبی، بنفش و ارغوانی رنگ ، انتخابی مناسب و زیبا برای شما می باشند. پوست هایی با تناژ خنثی نیز می توانند هر مدل دستبند با هر نوع ترکیب رنگی را انخاب نمایند.

انتخاب دستبند بر اساس کاربرد:

برخی از دستبندها اگر برای چندین ساعت در دست شما باشند ، باعث خستگی و آزار مچ دستتان خواهند شد. به عنوان مثال می توان دستبندهای النگویی بزرگ را  نام برد که به منظور استفاده کردن در محل کار مناسب نمی باشند. پیشنهاد می شود که در محیط های کاری از یک دستبند زنجیری یا سنگی ساده که سبک و راحت هستند ، استفاده کنید تا آسیبی به دست شما وارد نشود. دستبندهای النگویی و پرکار و سنگین برای مهمانی ها و دورهمی های کوچک با مدت زمان کوتاه مناسب هستند. پس انتخاب دستبند مناسب با توجه به موقعیتی که میخواهید از آن استفاده کنید، اهمیت ویژه ای دارد.

توجه به سایز دستبند:

استفاده کردن از دستبندهای کوچک و تنگ ، سبب ایجاد التهاب و درد در ناحیه مچ دستتان خواهد شد. دستبندهایی با سایز بزرگ و گشاد نیز زمانی که دستتان به سمت پایین باشد، بر روی دستتان سقوط خواهد کرد سایز دستبند شما باید طوری باشد که انگشت اشاره دست دیگرتان، به راحتی در فضای بین دستبند و دستتان جا شود. البته لازم به ذکر است که امروزه برخی از مدل های دستبند، قابلیت تغییر سایز دارند.

توجه به انواع مدل های دستبند:

  • دستبندهای چرم :

به تازگی دستبندهای چرم طبیعی که روی آنها به زیبایی توسط نقره یا طلا تزئین شده است ، بسیار مد شده اند. این روکوب های طلا یا نقره می تواند نام شخص، نماد ماه تولد یا هر نماد دیگری باشد. دستبندهای چرم  معمولا جهت استفاده آقایان  بسیار مناسب می باشند.

راهنمای انتخاب دستبند مناسب

  • دستبند النگویی:

این مدل از دستبندها به صورت النگویی بوده و قابلیت تغییر سایز را ندارند. این مدل از دستبندها معمولا از جنس طلا ، نقره یا مس می باشند می توانید از دستبندهای النگویی هم در تیپ های رسمی و هم در تیپ های اسپرت استفاده کنید.

راهنمای انتخاب دستبند مناسب

  • دستبند مدل کاف (cuff):

این مدل از دستبندها قفل نداشته و قابلیت تغییر سایز دارند. معمولا خانم ها این مدل دستبند را از جنس طلا یا نقره و آقایان از جنس چرم انتخاب می کنند.

راهنمای انتخاب دستبند مناسب

  • دستبند زنجیری:

دستبندهای زنجیری یک مدل بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد که جنس آن می تواند از طلا ، استیل ، نقره و … باشد

راهنمای انتخاب دستبند مناسب

  • دستبندهای سنگی:

این مدل از دستبندها که از کنار هم قرار گرفتن مهره های سنگی تشکیل شده است، بسیار زیبا و پرطرفدار هستند. معمولا این دستبند ها یا به صورت کشی هستند یا دارای گره آسانسوری می باشند که قابلیت تغییر سایز دارند.

راهنمای انتخاب دستبند مناسب

برای مشاهده انواع مدل‌های دستبند اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =