خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ وردیت

وردیت در حقیقت یک نام تجاری برای سنگ های دگرگون شده ای که به رنگ سبز تیره یا روشن هستند، می باشد و سنگ چندان شناخته شده ای نیست. دو شاخص مهم در شناسایی سنگ وردیت ، رنگ سبز خاص و سختی این سنگ می باشد در حقیقت وردیت سنگی با درجه سختی 3 بوده که مقاومت بالایی ندارد و بیشتر به منظور کنده کاری در مجسمه های آفریقایی به شکل انسان و حیوان و به طور کلی در کارهای تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. وردیت در رنگ های سبز مایل به زرد ، سبز مایل به آبی و یا سبز متمایل به قهوه ای وجود دارد. می توان گفت که معادن مهم سنگ وردیت در زیمبابوه قرار دارند هرچند که این سنگ را در منطقه ترانسوال در آفریقای جنوبی نیز می توان یافت. طراحی های جواهر این سنگ نیز شامل مهره ها، کره های گرد و توده های درهم و برهم می باشند. از آنجا که وردیت سنگی نرم بوده و زیاد برای جواهرسازی مناسب نمی باشد ، اغلب به صورت مهره ای یا نخ پیچی برای دستبند، گوشواره و گردنبند مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با سنگ وردیت

خواص فیزیکی و متافیزیکی سنگ وردیت:

همان گونه که اطلاع دارید چاکرای قلب با قدرت عشق و احساس ، تصمیم گیری و التیام روانی مرتبط است. هندوها بر این باور هستند که وردیت به چاکرای قلب کمک می نماید.  همچنین این اعتقاد وجود دارد که اگر سنگ وردیت را به همراه داشته باشید، قدرت و آگاهی شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. در حقیقت می توان این گونه نتیجه گیری کرد که سنگ وردیت با صداقت، قدرت و اعتمادپذیری مرتبط است.

از نظر خواص فیزیکی نیز سنگ وردیت تاثیرات مثبت و مفیدی را بر پوست بدن، دست ها، شش و غده تیموس دارد.

پاکسازی و نگهداری از سنگ وردیت:

وردیت به سبب اینکه یک سنگ جواهر نرم می باشد ، نیاز به محافظت ویژه ای دارد. به دلیل اینکه گرد و غبار خانگی حاوی کوارتز با درجه سختی 7 می باشد، احتمال خراشیده شدن وردیت همواره وجود خواهد داشت. حرارت نیز می تواند به سنگ وردیت آسیب وارد کند. به منظور شستشوی این سنگ ، به هیچ عنوان مواد شیمیایی و اسیدی را به کار نبرید . چرا که به بافت سنگ شما آسیب می رسانند. برای پاکسازی وردیت می توانید از محلول آب و صابون و یک پارچه یا حوله نرم استفاده کنید. دقت داشته باشید که بعد از شستشو و آبکشی تمامی ذرات صابون از روی سنگ پاک شوند. همانند سایر سنگ های جواهر بهتر است هنگام انجام کارهای روزانه و یا استحمام و ورزش کردن این سنگ را دربیاورید. از آنجا که وردیت درجه سختی بالایی ندارد و به راحتی خراشیده می شود ، بهتر در جعبه ای جداگانه از آن نگهداری کنید.

آشنایی با سنگ وردیت

برای مشاهده انواع مدل‌های سنگ دکوری اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 77 = 82