خواص سنگ ها, سنگ درمانی

سنگ های مناسب بانوان

چه سنگ‌هایی در بین بانوان ایرانی پرطرفدارتر است؟

از زمان های گذشته تا به امروز علاقه به سنگ‌ها و گوهرهای گرانبها در میان بانوان و دختران طرفداران زیادی داشته ‌ است، کدام زن است که با شنیدن نام برلیان، زمرد و یاقوت و الماس به وجد نیاید و خوشحال نشوددر سال‌های اخیر با توجه به ترجمه‌هایی که از کتاب‌ها و مجلات خارجی شده، گرایش به سنگ‌های خاصی مثل سنگ‌های ماه تولد که سنگ‌هایی از خانواده کوارتز، بریت و… هستند و خیلی هم گران‌قیمت نیستند بین دختران جوان زیادتر شده است.

ولی بانوانی که در میانه ی راه هستند و سنشان بیشتر از دختران جوان است به سنگ های با ارزشی همچون آلماس و یاقوت توجه بیشتری دارند و  انگشترانی خریداری می کنند که این سنگ ها در وسط آن به کار گرفته شده باشد و شما کمتر بانوی می بینید که انگشتر به دست داشته باشد و از سنگ های گرانبها در آن  استفاده نشده باشد.

بیشتر مردم تنها چهار سنگ را می‌شناسند؛ عقیق و فیروزه، زمرد و الماس. تقریبا 95 درصد بازار سنگ ایران را این چهار سنگ به خودشان اختصاص داده‌ است. مثلا یک خانم ایرانی ترجیح می‌دهد انگشتری زیبا از یاقوت داشته باشد تا یک انگشتر با همان رنگ از سنگ «اسپیلکنت» که همان زیبایی را دارد، ولی از نظر قیمت پایین‌تر است. در صورتی که در خارج از کشور مردم انواع و اقسام جواهرات را با انواع و اقسام سنگ‌ها می‌خرند.

تشخیص دادن برلیان و سایر سنگ‌های قیمتی بحثی علمی و حرفه‌ای است و اتفاق می افتد کسانی که سال‌ها در این حوزه کار کرده‌اند نیز در تشخیص آن دچار اشتباه می‌شوند. در کنار بعضی از بازاری‌های دلسوز که امانتدارانه جواهر را به مردم می‌فروشند، بعضی از افراد سودجو نیز از فرصت استفاده می‌کنند و سنگ‌ها را به اسم زمرد و الماس و یاقوت به مشتریان می‌فروشند، البته باید گفت در بسیاری از مواقع خود فروشنده هم چون سنگ را نمی‌شناسد بدون اطلاع از اصل و تقلبی بودن آن را به مشتری می‌فروشد، اما فروشنده باید در ازای پولی که می‌گیرد همان سنگ را تحویل دهد.

توجه به سنگ ها و باور به اینکه سنگ ها نیز می توانند دارای انرژی و خواص درمانی و متافیزیکی باشند، عموما ریشه در باورهای هند و شرق دور (چین) دارد. امروزه نیز در سرتاسر دنیا افراد زیادی هستند که به سنگ درمانی باور پیدا کرده اند و بر همین اساس کسب و کارهای بسیار زیادی نیز شکل گرفته است. در ادامه سنگ هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که برای خانم ها بسیار مفید و مناسب می باشند و در درمان بیماری های مربوط به آنها بسیار تاثیرگذارند.

انواع سنگ و خواص آنها

  • سنگ سیترین: درمان چاقی و مناسب برای رژیم لاغری

 

  • سنگ یاقوت سرخ: بهبود بیماری های مربوط به زنان، تحکیم روابط زناشویی

  • فیروزه: کمک به داشتن زایمانی راحت و آسان

  • به “پیروزی” ترجمه شده است. بهترین فیروزه دنیا متعلق به نیشابور ایران است. بهترین رنگ فیروزه ای آبی آسمانی است و در رنگ هایی مانند آبی، آبی و سبز یافت می شود. طبیعت فیروزه سرد و خشک است. فیروزه در دو نوع صاف (عجمی) و رگه دار (شجری) موجود است. از امام هادی (علیه السلام) نقل شده است که برای بچه دار شدن انسان فرمود: انگشتری را که نگینش فیروزه است بردار و آیه «رب لا تذرنی فردا و انت خیر الوارثین» را». (مسند امام رضا(ع))
  • سنگ کوارتز دودی، عقیق قرمز، یشم و یاقوت کبود: موثر در بهبود دردهای قاعدگی

  • سنگ عقیق سفید: افزایش شیر مادر

 

  • سنگ عقیق سلیمانی، کوارتز صورتی: درمان دلشوره و نگرانی مادران

  • سنگ عقیق خزه ای، عقیق نارنجی: رشد جنین

  • سنگ یشم: پاکدامنی

  • سنگ الماس: آرامش بخشیدن به خانم های باردار و جنین آنها، بهبود درد های یائسگی

 

برای مشاهده انواع نگین  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

40 + = 41