مطالب خواندنی

انجام چند حرکت ساده یوگا برای رفع خستگی

در جهان امروز که تقریبا تمامی انسان ها درگیر یک زندگی پر از مشغله و پر هیایو هستند ، گاهی از خودشان فراموش می کنند و در طول شبانه روز وقتی را برای خود نمی گذارند و دائما در حال رسیدگی به مشغله های خود هستند. اما مساله مهم و حیاتی این است که بتوانید در طول روز زمان مشخصی را به خودتان و نیازهایی که دارید اختصاص دهید . جالب است بدانید که شما می توانید هر روزه با انجام چند حرکت ساده یوگا در مدت زمانی بسیار کوتاه ، تاثیرات عالی و مثبتی را بر جسم خود گذاشته و به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کنید.

حرکت اول: زانوی خمیده بسته به صورت خوابیده

انجام این حرکت به بدن کمک می کند تا گردش خون در ناحیه شکم شما را افزایش دهد و هم چنین سبب آرامش ذهن شما نیز خواهد شد. برای داشتن تمرکز بیشتر توصیه می شود که چشمان خود را با چشم بند یا یک پارچه، بسته نگه دارید. انجام این حرکت در تسکین درد کمر و دور کردن حس اضطراب و استرس و بی خوابی بسیار مفید و اثربخش است.

انجام چند حرکت ساده یوگا برای رفع خستگی

حرکت دوم: تکیه دادن پاها به دیوار

این حرکت که در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد، در حقیقت یک حرکت وارونگی خفیف است و دارای تاثیرات بسیار مطلوبی بر روی بدن و ذهن شما خواهد بود. اگر یک پتوی تا شده را در زیر باسن خود بگذارید، این ارتفاع ایجاد شده سبب می شود تا لنف ها و سایر مایعات از قسمت پایین بدنتان به ناحیه شکمی ریخته شوند. این مایع ها در حقیقت همان هایی هستند که باعث خستگی زانوها، ورم مچ پاها و … در شما می شوند. انجام این حرکت ساده هم چنین در کاهش سردرد، بهبود درد کمر و دردهای قاعدگی نیز بسیار موثر است.

انجام چند حرکت ساده یوگا برای رفع خستگی

حرکت سوم: حرکت بچه

زمانی که شما یک روز بسیار خسته کننده را گذرانده اید ، توصیه می شود تا بدن خود را برای چند دقیقه در این حالت قرار دهید تا احساس آرامش در شما ایجاد شود. این حرکت ساده فواید زیاد دیگری نیز دارد از جمله این که سبب کشش ران ها ، شانه ها ، مچ پا و عضلات لگن و باسن می شود. برای اینکه تاثیر انجام این حرکت چند برابر شود کافیست چشمان خود را ببندید و عمیق تنفس کنید تا استرس و خستگی از شما دور شده و مغزتان به آرامش برسد.

انجام چند حرکت ساده یوگا برای رفع خستگی

حرکت چهارم: خم کردن بدن به سمت جلو

به طور کلی خم کردن بدن چه در حالت ایستاده و چه در حالت نشسته تاثیرات و فواید زیادی دارد. هنگامی که شما این حرکت را انجام می دهید ، مغز و ذهنتان آرام شده و در نتیجه خستگی و حس اضطراب و استرس از شما دور خواهد شد. این حرکت تاثیرات بسیار مطلوبی را بر روی کمر شما گذاشته و هم چنین به رفع بی خوابی نیز کمک زیادی می کند

انجام چند حرکت ساده یوگا برای رفع خستگی

حرکت پنجم: حرکت جسد

شاید در نگاه اول حرکت ساده ای به نظر برسد اما حرکت ساواسانا یا جسد جزو یکی از چالش انگیز ترین حرکاتی است که می توانید انجام دهید. معمولا در پایان جلسات یوگا ، حرکت ساواسانا انجام می پذیرد و تاثیرات بسیار مطلوبی را بر بدن شما خواهد گذاشت. از جمله این که ذهن و بدن شما را آرام کرده و سردرد و فشار خون و حس خستگی شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. زمانی که در حین انجام این حرکت به آرامش دست پیدا کنید، ممکن است کمی احساس سرما کنید چرا که دمای بدنتان مقداری کاهش می یابد. نکته جالب توجه این است که برای انجام این حرکت تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدون انجام هیچ فعالیت فیزیکی، فقط دراز کشیده و استراحت نمایید!

انجام چند حرکت ساده یوگا برای رفع خستگی

برای مشاهده انواع مدل‌های هفت سنگ چاکرا  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

33 + = 39