مطالب خواندنی

تأثیرات مثبت مدیتیشن بر مغز

همان گونه که می دانید در مقاله های قبل به بررسی روش های ساده ای برای انجام مدیتیشن پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تاثیرات مدیتیشن بر عملکرد مغز و ذهن بپردازیم.

تصمیم گیری درست:

حتما برای شما نیز پیش آمده است که در زمان بروز استرس، تصمیم های نادرستی بگیرید، دچار اشتباه شوید و یا بر روی دیگران تاثیرات منفی بگذارید. جالب است بدانید که در چنین لحظاتی، مهارتی با نام ” عملکرد اجرایی” در شما دچار اختلال می شود. این مهارت در واقع چیزی است که در انجام کارهایی نظیر مدیریت زمان، توجه داشتن، برنامه ریزی، سازماندهی و به خاطر سپردن جزئیات به شما کمک می کند. بر طبق مطالعات صورت گرفته، مدیتیشن می تواند به افرادی که عملکرد اجرایی در آنها دچار مشکل شده است، کمک نماید.

کنترل استرس:

استرس و اضطراب می تواند آمیگدال های مغز شما را تحریک کرده و آن را در شرایطی با نام “مغز خزنده” قرار دهد. آمیگدال مرتبط با ترس و هیجان بوده و یکی از عملکردهای اصلی آن، کمک به بقا می باشد. در هنگام بروز استرس، با تحریک آمیگدال مغز، شما دچار حس گیج کننده ای مانند ترس و یا خشم خواهید شد. به کمک انجام مدیتیشن شما می توانید از حالت مغز خزنده خارج شده و به زمان حال برگردید و همین باعث خواهد شد که در برابر استرس واکنش بهتری را از خود نشان دهید.

به خاطر سپردن اطلاعات مفید:

مدیتیشن سبب بهبود ظرفیت و توانایی حافظه شما نیز خواهد شد.

افزایش قدرت تمرکز:

جالب است بدانید که انجام تنها 20 دقیقه مدیتیشن در روز می تواند به شما کمک کند تا قدرت تمرکزتان را تا حد زیادی افزایش دهید.

تقویت قدرت حل مسئله:

بر طبق مطالعات و پژوهش های انجام شده مدیتیشن قادر است تا مهارت ارزیابی و حل مسئله را در وجود شما تقویت نماید.

افزایش قدرت خلاقیت:

انجام 10 الی 12 دقیقه مدیتیشن در روز، با پاکسازی ذهن شما می تواند قدرت خلاقیتتان را تا حد زیادی افزایش دهد.

از جمله دیگر تاثیرات مدیتیشن بر مغز می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

ایجاد حس آرامش، افزایش انطباق پذیری، غلبه بر احساس غم و اندوه، جوان ماندن مغز، احساس شادمانی، تقویت مهارت خود کنترلی، قوی تر شدن فرد و …

.

برای مشاهده انواع مدل‌های هفت سنگ چاکرا اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =