خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ سیلیمانیت

سیلیمانیت سنگ جواهری کمیاب و ناشناخته بوده که سنگ مورد علاقه کلکسیونرداران نیز هست. سنگ سیلیمانیت را تنها در چند منطقه از جهان مانند سریلانکا، میانمار، کنیا و آمریکا می توان پیدا نمود. این سنگ معمولا در رنگ های خاکستری تا قهوه ای مشاهده می شود. اما در رنگ های کمیاب دیگری از قبیل زرد روشن، زرد مایل به سبز، آبی روشن و بنفش نیز وجود دارد. سنگ سیلیمانیت دارای خاصیت چشم گربه ای و پدیده چندرنگی بوده و اگر از زوایای مختلفی به آن نگاه کنید، رنگ های مختلفی را مشاهده خواهید نمود. سلیمانیت یک سنگ جواهر نیمه شفاف بوده که البته گونه های شفاف آن نیز وجود دارند که البته این مدل های شفاف بسیار کمیاب می باشند. سیلیمانیت دارای درجه سختی 5/6 تا 5/7 درجه در مقیاس موهس بوده و در عین کمیاب بودن، همین مقاومت بالا باعث شده است تا برای طراحی جواهرات گزینه مناسبی به شمار رفته و در ساخت انواع مختلف جواهرات به کار برده شود.

آشنایی با سنگ سیلیمانیتخواص سنگ سیلیمانیت:

به طور کلی سنگ هایی که دارای خاصیت چشم گربه ای هستند، برای افرادی که بیماری های چشمی دارند، سنگی مفید به حساب می آیند. به طوری که گفته می شود اگر به درستی استفاده شوند، مشکلات مربوط به دوربینی و نزدیک بینی را برطرف خواهند نمود.

هم چنین به افرادی که در زندگی خود دچار کارها و روال تکراری شده اند، پیشنهاد می شود که از سنگ سیلیمانیت استفاده کنند تا از انرژی مثبت این سنگ بهره مند شوند.

افزایش قدرت تمرکز، سبب افزایش اندروفین های طبیعی در بدن که سبب ایجاد حس لذت می شوند، حمایت نمودن از چاکرای قلب و گلو و … از جمله دیگر خواص سنگ سیلیمانیت می باشند.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

شرایط نگهداری از سنگ سیلیمانیت و نحوه پاکسازی آن:

سیلیمانیت از نظر دوام، به سنگ کوارتز شباهت دارد. استفاده نمودن از محلول آب و صابون و یک تکه پارچه و یا مسواک نرم، بهترین روش شستشو و پاکسازی این سنگ می باشد. البته باید دقت داشته باشید که پس از آبکشی نیز تمامی ذرات صابون از روی آن پاک گردد. از شستشوی سنگ سیلیمانیت با مواد شوینده اسیدی و شیمیایی خودداری نمایید. شوینده های فراصوتی و بخارشو ها نیز گزینه مناسبی برای شستشوی این سنگ نیستند. به منظور نگهداری بهتر از سنگ سیلیمانیت، قبل از انجام هر گونه فعالیت آن را در بیاورید و اگر امکان دارد آن را در جعبه جواهرات جداگانه نگهداری نمایید.

.

برای مشاهده انواع جواهرات زنانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

56 − 47 =