مطالب خواندنی

مدیتیشن و تجربه خوابی راحت

اگر شما نیز فردی هستید که خواب راحت و آرامی ندارید ، می توانید به کمک مدیتیشن و مراقبه های ذهنی ، یک الگوی خواب منظم و راحت را تجربه کنید. به این منظور کافیست که یک مکان آرام و بی سرو صدا را انتخاب کنید و سپس تمرین های ساده ای که در ادامه گفته می شود را انجام دهید.

حرکت اول: شمارش معکوس اعداد از 100 تا صفر

در این روش بسیار ساده کافیست که اعداد را به صورت معکوس از 100 تا 0 شمارش کنید. توجه داشته باشید که اگر حواستان پرت شد و عددی را از خاطر بردید ، باید از ابتدا شروع به شمردن کنید. مطمئن باشید که اگر با تمرکز شمارش نمایید، در نیمه های راه به خوابی راحت و آرام خواهید رفت.

حرکت دوم: تجسم خاطرات خوش

در این حالت باید ببینید که چه چیزی در شما حس خوبی را ایجاد می کند و دقیقا روی همان چیز متمرکز شده و به تمامی جزئیات آن فکر کنید. چیزی که در شما حس خوبی را ایجاد می کند می تواند یک تصویر ، یک خاطره ، یک منظره ، یک رنگ و یا حتی چهره همسر و فرزندتان باشد که با فکر کردن به آنها ، خاطره ای زیبا و خوش در ذهنتان تداعی می شود.

حرکت سوم: ذکر گفتن

در آیین بودایی ، کلمه “مانترا” به معنی ذکر گفتن است. این روش به روش “مدیتیشن متعالی” معروف بوده و برای آرام کردن ذهن ، روشی بسیار ساده و راحت است. در این روش می توانید یک صدا، ذکر یا عبارت مذهبی مثل صلوات را با تمرکز ، بارها برای خود تکرار کنید تا به آرامش دست پیدا کنید. این روش در تمامی ادیان به صورت های  مختلفی وجود دارد. ذکر گفتن قبل از خواب ، روشی بسیار مفید و موثر برای تجربه خوابی آرام و راحت می باشد.

حرکت چهارم: پرانایاما و دم و بازدم منظم

تمرین تنفس یوگا که به نام “پرانایاما” نیز معروف است ، به عنوان نیروی زندگی و حیات شناخته شده است. در این روش کافیست که تنفس خود را فقط از طریق سوراخ های بینی انجام دهید و دم را در قفسه سینه خود حبس کنید. بدین صورت ظرفیت شش های شما افزایش پیدا خواهد کرد و با هر تنفس ، حدود 7 برابر بیشتر از یک تنفس معمولی ، اکسیژن وارد ریه ها خواهد شد. در انجام این روش اگر اذیت شدید یا احساس ناراحتی کردید ، دوباره آن را انجام ندهید. چرا که در انجام این حرکت نباید هیچ گونه فشاری به خودتان وارد کنید.

حرکت پنجم: تکنیک آرام کردن عضله ها

برای انجام این حرکت به آرامی دراز بکشید و چشم هایتان را ببندید. در مرحله بعدی باید از انتهای بدن یعنی انگشتان پاها شروع کرده و هر انگشت را به مدت دو تا سه ثانیه منقبض کنید و سپس رها نمایید. سپس به ترتیت از انگشتان پا به سمت سایر اندام ها رفته و توجه داشته باشید که این کار را با تنفس عمیق به انجام برسانید. در این روش باید دم از طریق بینی و به مدت 5 ثانیه و بازدم نیز از طریق دهان و هم زمان با آزادسازی عضلات صورت پذیرد. همان طور که گفته شد باید در هنگام انجام عمل دم حس خوبی را داشته باشید و اگر احساس ناراحتی کردید، از طریق دهان این کار را انجام دهید

برای مشاهده انواع مدل‌های هفت سنگ چاکرا  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

59 + = 63