مطالب خواندنی

انرژی درمانی و روش های انجام آن!

در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از روش های انرژی درمانی آشنا کنیم. در ادامه مطلب این روش ها به طور کامل توضیح داده شده است.

  • انرژی درمانی با کمک صداها:

یکی از شاخه‌های انرژی درمانی، انجام فرآیند درمان به کمک صدا می باشد. در این روش از صداهایی که قبلا ضبط شده اند، استفاده می‌شود. شخصی که قرار است تا انرژی درمانی به کمک صدا را انجام ‌دهد، دو صدای مختلف با فرکانس های گوناگون را در دو گوش شخص قرار می‌دهد تا فرد با تمرکز بیشتر، تنها شنونده صدای مورد علاقه خود باشد.

حس آرامش عمیقی که شخص در هنگام صدا درمانی دریافت می‌کند، غیرقابل انکار می باشد. اما باید بدانید که این روش درمانی هیچ تاثیری در بهبود بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان ندارد.

  • انرژی درمانی به کمک لمس:

نام دیگر انرژی درمانی به کمک لمس، “لمس درمانی” می باشد که لازمه انجام آن ، لمس ملایم بدن بیمار توسط کسی که انرژی درمانی انجام می‌دهد، می باشد. در طی این پروسه، یک پزشک متخصص در این زمینه انرژی شفابخش دستان خود را به بدن فرد بیمار منتقل می‌کند. این روش درمانی اولین بار در سال ۱۹۷۰ میلادی و توسط یک شخص آمریکایی معرفی شد و امروزه هزاران هزار پرستار در حال آموزش دیدن این روش درمانی می باشند.

جالب است بدانید که با این که انرژی درمانی به‌طور کلی مورد تایید قرار نگرفته است اما در حال حاضر بسیار مورد استقبال بیماران گوناگون می باشد.

  • انرژی درمانی به کمک معنویات:

این شاخه از انرژی درمانی که با نام ” شفای معنوی ” نیز شناخته می شود، در واقع شباهت زیادی به لمس درمانی دارد. با این تفاوت که در لمس درمانی حتما باید پزشک و پرستار متخصص در این زمینه با لمس بدن بیمار، انرژی‌های مضر را از او دور و انرژی‌های مثبت را جایگزین کنند. اما در شفای معنوی نیاز به تماس لمسی نبوده  و این شفابخشی روانی از راه دور نیز ممکن خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد که انرژی درمانی به معنویات، تا کنون کمکی به بهبود بیماران سرطانی نکرده است.

  • انرژی درمانی به کمک الکترومغناطیس:

در علم پزشکی از انرژی الکترومغناطیسی در قالب ام‌آر‌آی، اشعه مادون قرمز، لیزر و … استفاده می‌شود که همگی ثابت شده می باشند. اما انرژی الکترومغناطیسی کاربردی در انرژی درمانی، از داروهای جایگزینی نشات گرفته است که برق ولتاژ پایین، میدان مغناطیسی و امواج رادیویی شامل آن نمی‌شوند.

شاید خیلی از افراد برای درمان بیماری‌های خود به سمت میدان درمانی الکترومغناطیسی بروند، اما باید این نکته را بدانند که تاثیر مثبت آن بر روند بیماری، هنوز توسط هیچ کسی تایید نشده است.

  • انرژی درمانی به کمک موسیقی:

انرژی درمانی به کمک موسیقی یا به اصطلاح “موسیقی درمانی” یکی از شاخه های مهم و کاربردی انرژی درمانی می باشد. بیماران سرطانی که به خاطر شرایط بد مریضی، روحیه خود را می‌بازند، می‌توانند به کمک موسیقی درمانی کیفیت اولیه زندگی خود را مجددا به دست آورده و پیشرفت در بهبود بیماریشان را تجربه کنند.

بد نیست بدانید کسی که در جلسات موسیقی درمانی شرکت می‌کند، کارهایی از قبیل این موارد انجام خواهد داد: گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود، نواختن به کمک آلات موسیقی، ساختن و نوشتن آهنگ، بررسی اشعار موسیقی‌های روز دنیا !

  • انرژی درمانی به کمک چاکراها:

فرآیند درمان به کمک مراکز انرژی انجام می‌گیرد. بدین صورت که پزشک متخصص انرژی درمانی، از طریق مراکز انرژی از قبیل سنگ، کریستال و روغن اقدام به درمان بیمار کرده و پس از مدتی شخص به آرامش مطلق دست پیدا خواهد نمود.

  • انرژی درمانی به روش ریکی:

انرژی درمانی ریکی (Reiki)، یکی از شاخه‌های مهم مبحث انرژی درمانی می باشد. به‌طور کلی می‌توان این روش را ترکیبی از لمس درمانی و شفای معنوی در نظر گرفت. شخصی که انجام‌دهنده این روش درمانی می باشد، ادعا می‌کند که کف دستان او از یک انرژی کیهانی فوق‌العاده قوی برخوردار است که با انتقال آن به بیمار، وضعیت بیماری او را تغییر می‌دهد.

شاید این روش درمانی به‌صورت علمی به اثبات نرسیده باشد، اما اگر به آمارهای موجود نگاه بیندازید متوجه خواهید شد، افرادی که از این روش درمانی استفاده کرده‌اند سطح رضایت بسیار بالایی دارند و نتیجه آن را به چشم دیده‌اند.

.

برای مشاهده انواع هفت سنگ چاکرا  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1