مطالب خواندنی, مقالات

راهکارهایی جهت تشخیص طلای اصل از تقلبی

بسیاری از خانم ها به خریدن زیورآلاتی از جنس طلا و جواهر علاقه ویژه ای دارند. توجه به این نکته بسیار مهم است که در هنگام خرید مراقب باشید تا فروشنده، طلای تقلبی و بدل خود را به جای طلای اصل به شما نفروشد. بنابراین اگر راه و روش تشخیص طلای اصل را از تقلبی بشناسید، در هنگام خرید فریب نخواهید خورد. در ضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که پس از خرید، حتما فاکتورطلای خود را به عنوان سند نگه دارید تا در صورت بروز مشکل، با ارائه کردن آن به اتحادیه طلا و جواهرات، بتوانید مشکل خود را پیگیری کنید. در ادامه شما را با برخی از راه و روش های تشخیص طلای اصل از تقلبی آشنا خواهیم کرد.

تشخیص طلای اصل به کمک کدهای حک شده روی طلا:

اگز به زیورآلات نقره، طلا یا پلاتین توجه کرده باشید، کدهایی را روی آنها مشاهده خواهید کرد که در حقیقت می توان گفت که بهترین روش برای تشخیص اصل یا بدلی بودن آن فلز است. برای دانستن کدهای مربوط به طلا، کافیست آنها را در اینترنت جستجو کنید. این کدها باید خوانا باشد. البته بعضی از طلاهای قدیمی فاقد کد هستند و این دلیلی بر تقلبی بودن آنها  نیست.

حروف حک شده در کنار اعداد:

به عنوان مثال حرف T نشان تهران، E نشان اصفهان و M نشان شهر مشهد است. در کنار این حروف،  اعداد دیگری نیز ممکن است مشاهده شود که نشان از شماره کارخانه به ثبت رسیده در سازمان استاندارد و اتحادیه کشوری می باشد.

خاصیت آهنربایی:

دقت داشته باشید که آهنربا هیچوقت به فلز طلا نخواهد چسبید. بنابراین اگر پس از خرید متوجه شدید که طلای شما جذب آهنربا می شود، فروشنده شما را فریب داده است.

استفاده از یخ:

اگر یک قطعه یخ را روی طلا قرار دهید، با سرعت بیشتری شروع به ذوب شدن خواهد کرد. زیرا رسانش گرمایی فلز طلا نسبت به سایر فلزات بسیار قوی تر می باشد.

آسیب پذیری:

گاهی اوقات فروشنده می تواند نقره یا سایر فلزات مشابه را ، به جای طلای سفید به فروش برساند. اما جالب است بدانید که نقره بر خلاف طلای سفید، با گذشت زمان تیره و کدر می شود. در صورتیکه قطعه خریداری شده بعد از گذشت زمان تیره شد، لازم است که با فاکتور مورد نظر، از طریق اتحادیه اقدام به پیگیری  و پس گرفتن پول خود کنید.

استفاده کردن از سرکه:

برای چک کردن طلای خود، کافیست آنرا داخل سرکه قرار دهید. اگر پس از گذشت چند دقیقه سیاه شد، طلای شما تقلبی و بدل است. چرا که طلای اصل تغییر رنگ نمی دهد.

استفاده کردن از وایتکس:

شما می توانید پس از خرید طلا و در منزل، روی قطعه خریداری شده چند قطره اسید یا وایتکس بریزید. اگر رنگ طلا به قرمز، قهوه ای و یا سبز تغییر رنگ دهد در اینصورت طلای شما اصل است. اما به شما پیشنهاد می شود که به عنوان آخرین راه حل از این روش استفاده کنید. زیرا ممکن است اسید به طلای شما آسیب برساند.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات زنانه اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 1