مطالب خواندنی

دلایل قیمت بالای فلز طلا

بر طبق مدارک و شواهد به دست آمده از باستان شناسان، پیدایش طلا مربوط به حدود 40 هزار سال قبل از میلاد مسیح می شود. در آن دوران، اهالی مصر بسیار به طلا علاقمند بوده و فرعون های مصر نیز حتی برای  پوشش خود، از جواهراتی از جنس طلا استفاده می کردند. مردمان عادی مصر نیز از قطعات طلا برای داد و ستد استفاده می نمودند. جالب است بدانید که در آن دوران، هر قطعه طلا ارزشش برابر با دو قطعه نقره بود.

برخی بر این باور هستند که چون کشف طلا امری سخت و دشوار است، به همین دلیل هم فلزی گرانبها و ارزشمند می باشد. در صورتی که علت و دلیل گرانی طلا چیز دیگری می باشد.

یکی از دلایل گرانی فلز طلا، مربوط به دانش زمین شناسی می شود. با این که طلا در اکثر کشورها یافت می شود اما باز هم فلزی نادر و کمیاب به شمار می رود. دلیل این امر نیز این است که استخراج نمودن طلا  از معادن، کاری بسیار سخت می باشد و به نیروی کار قدرتمندی نیاز دارد. از طرف دیگر هم تصفیه و جدا کردن طلا از خاک، کار بسیار پر زحمتی است.

یک دلیل دیگر گران بودن فلز طلا این است که این فلز در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و به راحتی می تواند در ساخت انواع جواهرات و زیور آلات به کار برده شود. چرا که به راحتی می توان این فلز را ذوب کرده و تغییر شکل داد و به شکل جواهرات مختلفی در آورد. پس این گونه می توان گفت که طلا به راحتی می تواند برای قرن ها ویژگی های خود را حفظ کند و ماندگاری بالایی دارد. از طرفی جواهراتی از جنس طلا، ظاهری بسیار شیک و زیبا و جذاب نیز دارند.  البته لازم به ذکر است که فلز نقره نیز کمیاب بوده و نقطه ذوب پایینی دارد؛ اما جواهرات نقره بر خلاف طلا، با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند و سیاه می شوند. پس یک دلیل دیگر گرانی طلا، ماندگاری بسیار بالای این فلز و زیبا و جذاب بودن جواهراتی از جنس آن می باشد.

هم چنین به عنوان یک عامل دیگر می توان گفت که طلا به عنوان ارز و پول نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و دقیقا به همین دلیل است که در برخی از کشورها، طلا به عنوان پشتوانه پولی به کار برده می شود. از آن جا که طلا در همه دوران ها ارزشی تقریبا ثابت دارد، به عنوان یک سرمایه گذاری امن و بسیار مناسب نیز شناخته می شود.

.

برای مشاهده انواع مدل های جواهرات اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

35 − = 32