مطالب خواندنی

حقایق جالبی در مورد طلا

جالب است بدانید که طلا دارای خاصیت درمانی بوده و در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید مفید می باشد. طلا را می توان به صورت مایع درآورد و به صورت عضلانی تزریق نمود.

در ساخت کلاه فضانوردان و شیشه آن از طلا استفاده می شود. چرا که این فلز هم زمان با اینکه می تواند نور خورشید را به داخل کلاه بتاباند، قادر است تا اشعه فرابنفش را نیز منعکس نماید. بدین‌ترتیب، فضای داخل کلاه روشن، اما خنک باقی خواهد ماند.

فلز طلا به دلیل مقاومت، سختی و دوام بالا به عنوان روکش دندان در دندان پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این فلز گرانبها هرگز تیره نمی شود و مقاومت بالایی در برابر عوامل شیمیایی که سبب پوسیدگی دندان می شوند نیز از خود نشان می دهد. این گونه می توان گفت که در حدود ۲.۲ درصد از تقاضای طلا در دندانپزشکی مصرف می‌شود.

طلا فلزی غیر سمی می باشد که می‌توان لایه‌های نازکی از آن را همراه با غذا یا نوشیدنی میل نمود. در برخی از فروشگاه‌های معروف، برگ‌ها و لایه‌های نازک طلا را می‌فروشند و بعضی رستوران‌ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می‌کنند. در واقع طلای خوراکی گاهی اوقات به دسرهای گران قیمت در رستوران های با کیفیت بالا شهر ها اضافه می شود. لازم نیست نگران خطرناک بودن آن باشید، زیرا طلا به راحتی هضم می‌شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد.

جالب است بدانید که بعضی از افراد هستند که از طلا می ترسند. ترس از طلا را آوروفوبیا (Auorophobia) می‌نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند، در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی خواهند شد.

هر مایل مکعب از آب دریا حاوی ۲۵ تن طلا می باشد. بنابراین در تمام اقیانوس‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون کشف نشده است.

.

برای مشاهده انواع زنجیر  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 25 = 34