اخبار, جواهرات و زیورآلات

تاثیر بدلیجات روی طلا

خوردگی طلا

استفاده از طلا و جواهرات و یا حتی بدلیجات جزء یکی از خصوصیات و سرگرمی خانم‌ها و حتی برخی از آقایان محسوب می‌شود بگونه‌ای که حتی برخی به استفاده از این لوازم اعتیاد پیدا کرده اند و حتی نمی‌توانند لحظه‌ای آن را از خود جدا نمایند .

آیا طلا اکسید می شود؟

خوردگی یا تخریب طلا در نتیجه واکنش شیمیایی بین طلا و ماده دیگر ایجاد می شود. بررسی خوردگی طلا کار بسیار دشواری می باشد، زیرا طلا به راحتی با مواد دیگر مثل اکسیژن واکنش نشان نمی دهد که باعث می شود خوردگی طلا بسیار نادر باشد .
خوردگی طلای خالص بسیار کم پیش می آید، که یکی از دلایل ارزشمند شدن طلای خالص می باشد. طلای خالص با اکسیژن و استفاده عادی واکنش نشان نمی دهد اما این موضوع شامل بسیاری از بدلیجاتی که در آن از از آلیاژهای دیگر هم استفاده شده نمی شود. آلیاژها و فلزات دیگر غیر از طلا حاوی عناصری هستند که به مرور زمان تحت اکسیداسیون قرار می گیرند.
هر چه آلیاژ طلا دارای عناصر آلیاژی غیره و بیشتری باشد، احتمال خوردگی طلا نیز بیشتر می شود. داشتن ترکیبات متشکل از مقادیر زیادی از عناصر آلیاژی معمولاً باعث کدر شدن جواهرات طلای ارزانتر می شود. استفاده از عناصر آلیاژی در طلا باعث پایین آمدن قیمت محصول می شود.
طلا اغلب در کاربردهای الکتریکی استفاده می شود زیرا رسانای عالی است و خوردگی طلا و آلیاژهای طلا می تواند بر خواص رسانایی آن تأثیر منفی بگذارد.

آب های دارای کلر

اگر رفتن به استخر و شنا کردن جزء برنامه‌های شماست پیش از ورود به آب، طلا و جواهر خود را بیرون آورید؛ زیرا کلر درون آب از دشمنان طلا و جواهرات شما می باشد. مواد شوینده قوی که موقع استفاده از آن‌ها باید دستکش استفاده کرد هم، از دشمنان طلا و جواهرات می باشند .

خورده شدن طلا توسط بدل

خیر نه استیل و نه سایر بدلیجات و فلزات دیگر مثل برنج و اجناس ژوپینگ و غیره تاثیری بر روی جواهرات طلا نمی گذارند و کنار هم بودنشان مانعی ندارد .

بدلیجات در کنار طلا

همانطور که گفته شد این فقط یک باور قدیمی و غلط است که اگر بدلیجات را کنار طلا نگهداری کنید باعث از بین رفتن طلا یا همان خوردگی طلا می شود. هیچ توجیه علمی راجع به این موضوع وجود ندارد و طلا به این سادگی ها خورده نمی شود .

غوطه ور کردن جواهرات در مواد شوینده

اینکه گاهی جواهرات را با برخی از مواد شوینده مناسب شصت کار خوبیست، اما اگر جواهرات را برای مدت زیادی در این مواد نگه دارید قطعاً کیفیت جلا و زیبایی آن را از بین می‌برید. مثلاً نقره در دراز مدت سیاه می‌شود یا ممکن است روی رنگ طلا تاثیر بگذارد .

آیا زنجیر بدل پلاک طلا را میخورد ؟

هیچگونه خوردگی و خرابی روی طلا توسط بدلیجات ایجاد نمی شود، اما اگر قصد خرید زنجیر استیل یا بدل را دارید و می خواهید از آن برای پلاک طلای خود استفاده کنید، بهتر است به همخوانی رنگ زنجیر و پلاک دقت نمائید و مراقب باشید که قفل زنجیر کاملا محکم باشد تا باعث باز شدن و گم شدن پلاک طلایتان نشود.

برای مشاهده محصولات فروشگاه  اینجا کلیک کنید.

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 2