خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی, مقالات

آشنایی با سنگ یاقوت کبود و خواص آن

یاقوت کبود با ترکیب شیمیایی اکسید آلومینیوم (AL2O3) از معروف ترین و سخت ترین نوع خانواده سنگ های آذرین است. یاقوت با درجه سختی 9 از سختی بالایی برخوردار است. انگلیسی زبانان تحت تاثیر زبان یونانیان به خاطر این که اکثریت یاقوت های کبود رنگ آبی تیره ای دارند، نام آن را سافایر (Sapphire) گذاشته اند. البته یاقوت کبود بسته به معادنش، به رنگ های دیگری مانند آبی شیری، آبی جوهری و آبی مایل به بنفش نیز وجود دارد. در بین کشورهای دارای معدن سنگ یاقوت مثل کانادا ، هندوستان ، استرالیا و تانزانیا کشور جزیره ای ماداگاسکار به عنوان شناخته شده ترین معدن سنگ یاقوت کبود می باشد. اما اگر می خواهید از اصل بودن سنگ یاقوت کبود مطمئن باشید بهتر است یاقوت کبود کشمیر هندوستان را انتخاب کنید. ساختار یاقوت کبود از وجود ناخالصی هایی مانند فلزات درامان نیست و اکثرا درون خود ناخالصی هایی دارد که قابل تشخیص هستند و افراد خبره این را بیانگر طبیعی و اصل بودن احتمالی آن می دانند. در برخورد یاقوت کبود با اسید، برخلاف برخی اجسام ، اسید قدرت این را ندارد که یاقوت کبود را در خود ذوب کند و آن را در خود حل نماید.  اما نور به راحتی قادر است  از یاقوت کبود عبور کند.

طبق توصیه منجمان و ستاره شناسان برای دریافت انرژی های مثبت جو زمین باید انگشتر با نگین یاقوت کبود را در انگشتان وسطی دست نمود.

آشنایی با سنگ یاقوت کبود و خواص آن

یاقوت کبود از دیدگاه معصومین (ع) :

سنگ یاقوت کبود در همه ادیان های الهی سفارش شده است. امام رضا(ع) و امام صادق(ع) هر دو بزرگواران برای رفع پریشانی حال افراد استفاده از یاقوت را توصیه نموده اند. استفاده از یاقوت شخصیت  مومنین را در نگاه مردم با شکوه و دارای احترام جلوه می دهد. خداوند بر میزان رزق و روزی هر فردی با مداومت در استفاده از یاقوت کبود می افزاید. ذکر مخصوص توصیه شده از طرف بزرگان دین جهت حک بر روی یاقوت کبود ” لااله الا الله الملک الحق المبين”  است.

آشنایی با سنگ یاقوت کبود و خواص آن

خواص سنگ یاقوت کبود :

برکات معنوی یاقوت کبود مانند پیوند دادن ازدواج یا ایجاد وفادارای زوجین نسبت به یکدیگر فراوان است. نگهداری از آن در نزد خویش موجب سعادت و عاقبت به خیری می شود. یاقوت با دور کردن انرژی های منفی از دور فرد باعث می شود شانس و خوشبختی به زندگی فرد روی بیاورد. یاقوت کبود مانند پناهگاهی برای دریافت آرامش است که از ذهن فرد دربرابر عدم تمرکز و بی نظمی محافظت می کند. این سنگ به کمک ذهن می آید تا قدرت یادگیری و فهم اش افزایش پیدا کند.

خاصیت های درمانی سنگ یاقوت کبود بی شمار است. بی خوابی و نداشتن خواب راحت ناشی از تحمل اضطراب و استرس آزار دهنده ترین مشکل هر فردی می تواند باشد افرادی که این مشکل را دارند با استفاده از سنگ یاقوت کبود خواب رآرامش بخشی را تجربه می کنند.

قلب، کلیه، چشم ها ازجمله اعضای بدن  هستند که از یاقوت کبود برای بهبود عملکردشان تاثیر مثبت می گیرند.یاقوت کبود به چشم های افراد کم بینا نور دوباره می بخشد.

این سنگ امر تصفیه و گردش خون را در بدن تسهیل می نماید. و مانع از بروز سکته ناگهانی می شود.

ارتعاشات نورانی یاقوت کبود سلول های پوست را سالم نگه می دارد و در صورت بروز مشکل مانند زخم سلول های پوستی را ترمیم می نماید.

یاقوت در تحت تاثیر قرار دادن چاکراهای بدن مهارت ویژه ای دارد. و از طریق ارتباط برقرار کردن با چاکرای چشم بصیرت و آگاهی فرد را افرایش می دهد. ارتباطی که این سنگ با چاکرای گلو برقرار می کند باعث می شود تا فرد احساساتش را کنترل کند و  در مواقع حساس بحرانی تصمیم های مناسبی داشته باشد.

آشنایی با سنگ یاقوت کبود و خواص آن

 

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات یاقوت اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =