خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با خواص سنگ فیروزه

فیروزه سنگ جواهری خالص و گران بهاست که طرفداران بی شماری را در سراسر جهان دارد. جواهرات ساخته شده با سنگ فیروزه جذابیت خاصی داشته و همواره پرطرفدار ترین مدل های جواهرات به شمار می روند. جالب است بدانید که استفاده از سنگ فیروزه در ساخت طلا و جواهرات، به حدود 5500 سال قبل  از میلاد مسیح برمی گردد. از این رو فیروزه را سنگی بسیار قدیمی و باستانی می دانند.

بهترین فیروزه جهان، متعلق به شهر نیشابور می باشد. مرغوب‌ترین رنگ سنگ فیروزه، رنگ آبی آسمانی است که البته سنگ فیروزه در رنگ‌هایی مانند آبی، آبی مایل به سبز و سبز نیز استخراج می شود. از جمله دیگر کشورهای تولید کننده فیروزه می توان به کشورهایی نظیر چین، شیلی، مصر و مکزیک اشاره نمود که البته کیفیت هیچکدام از این سنگ های فیروزه، به کیفیت فیروزه نیشابور نمی رسد.

سنگ فیروزه بعنوان سنگ زنده شناخته شده و سنگی بسیار حساس می باشد. فیروزه اگر در معرض آب داغ، ، عرق بدن، گرد و غبار، نور مستقیم خورشید، مواد شیمیایی و یا انواع عطرها و چربی ها قرار بگیرد، رنگ آن کدر می شود و به اصطلاح می میرد.

آشنایی با خواص سنگ فیروزه

خواص سنگ فیروزه:

  • فیروزه سنگی حامی و توانمند می باشد که در درمان بیماری های روحی و روانی تاثیرگذار می باشد.
  • سنگ فيروزه هم چنین سنگ صلح و آرامش بوده و قدرت عشق و دوستي، صداقت، عقل و حکمت را فزوني مي بخشد .
  • استفاده کردن از انگشتر و يا گردنبند فيروزه، براي دور کردن انرژي هاي منفي به ويژه چشم زخم و عواقب آن نیز بسيار مناسب است .
  • این سنگ مظهر خوش يمني و آرامش بوده و سبب محافظت در برابر امواج و نيروهاي منفي می شود .
  • نيروهاي مغناطيسي موجود در فيروزه علاوه بر آرامش دادن، باعث بيدار شدن نيروهاي دروني افراد نيز خواهد شد.
  • شخص را در برابر خوابهاي آشفته و کابوسها حمايت مي کند  .
  • شادابی روح، تقویت چشم، تقویت کننده قلب، سهولت و آسان شدن کارها، دفع فقر و نیازهای مادی، حل مشکلات، اجابت دعا، دورکننده دردها چشم ها، گشایش در کارها، تصفیه و درمان ریه های ملتهب شده، بهبود افسردگی و … از جمله خواص دیگر سنگ فیروزه هستند.
  • طبق فرمایشات امام صادق(ع) ، دعای فردی که در دستانش انگشتری با نگین فیروزه کرده باشد، به درگاه خدا مستجاب می شود. در ضمن کسانی که فیروزه را به شکل های گوناگون همراه خود نگهداری می کنند، زندگی شرافتمندی را بدون فقر و کمبود تجربه خواهند کرد. نگین سنگ فیروزه در بین سنگ هایی قرار دارد که به خاطر خواص معنوی اش، توسط ائمه اطهار توصیه مخصوص شده است.

آشنایی با خواص سنگ فیروزه

.

برای مشاهده انواع جواهرات فیروزه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 6