مطالب خواندنی

کاربرد سنگ فیروزه در صنایع دستی

سنگ فیروزه علاوه بر اینکه در ساخت انواع جواهرات و زیورآلات به کار برده می شود، در ساخت صنایع دستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال می توان هنر فیروزه کوبی بر روی انواع ظروف را در نظر گرفت. روش کار نیز بدین صورت می باشد که سنگ های فیروزه را بر روی ظروفی با پایه سیمین، طلایی، نقره ای و یا برنجی قرار داده و سپس آن را پرداخت می کنند و در طی مراحل مختلف آن را جلا می دهند. به این کار در اصطلاح فیروزه کوبی گفته می شود. فیروزه کوبی از جمله هنرهایی می باشد که بیشتر در شهر اصفهان و توسط استادکاران ماهر انجام می پذیرد.

یکی دیگر از موارد استفاده از سنگ فیروزه، استفاده از این سنگ در تزئین خطوط خوش نویسی می باشد که بیشتر در مورد احادیث و آیه های قرآنی به کار برده می شود. از این مورد صنایع دستی که بسیار زیبا و بی نظیر می باشد، در خزانه جواهرات ملی ایران نگهداری می شود. از جمله این اشیای گرانبها، می توان به موارد زیر اشاره نمود که در غرفه ای جداگانه در این موزه قرار گرفته اند: شمشیر زرین فیروزه نشان، قدح زرین، پیاله های کوچک پایه دار از جنس فلز سفید و زراندود، کوزه قلیان، مگس پران اسب، جقه و سر نی و سر قلیان سیمین آراسته به فیروزه، زنجیر ساعت های جیبی، آویزها، انگشترها و دستبند های طلا مزین به فیروزه و …

کاربرد سنگ فیروزه در صنایع دستی

کاربرد سنگ فیروزه در صنایع دستی.

برای مشاهده انواع مدل های جواهرات فیروزه اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 88 = 94