نقره جات

ویژگی های فلز نقره

نقره با نماد Ag ، با عدد اتمی 47 یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی عناصر می باشد. از نظر شیمیایی نقره فلزی سنگین به شمار می رود که رنگی سفید متمایل به خاکستری داشته و جزو دسته فلزات گرانبها به حساب می آید. قدمت نقره از لحاظ تاریخی به بیشتر از 3600 سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. بیشتر نقره های جهان از کشورهایی نظیر مکزیک، آمریکا و کانادا استخراج می شود.

نقره خالص فلزی براق و نرم بوده که در حالت عادی رنگ آن کمی خاکستری و کدر می باشد؛ اما پس از پرداخت شدن، بر درخشش آن افزوده خواهد شد. فلز نقره قادر است تا حدود 95 درصد از نور تابیده شده به خودش را بازتاب نماید. هم چنین این فلز رسانای بسیار خوبی برای جریان الکتریسیته و گرما بوده و از قدرت چکش خواری و مفتول شوندگی خوبی نیز برخوردار می باشد و از این نظر در رتبه دوم بعد از فلز طلا قرار گرفته است. قدرت رسانایی فلز نقره حتی از فلز مس نیز بیشتر می باشد اما به دلیل قیمت بالا و تشکیل لایه اکسید بر روی آن، در ساخت سیم های برق از فلز مس استفاده می شود نه نقره!

جالب است بدانید که نقره از جمله فلزات نرم می باشد که نمی توان آن را به صورت خالص مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل است که آن را با سایر فلزات ترکیب می کنند تا شکل دهی به این فلز راحت تر و امکان پذیرتر شود. جواهرات نقره در هوای تمیز تیره نمی شود، اما اگر در معرض آلودگی هایی چون دود یا آلودگی هوا قرار بگیرد، تیره و کدر خواهد شد.

در انگلستان به نقره ی تمام عیار، نقره استرلینگ گفته می شود. نام استرلینگ از نام یک خانواده ی آلمانی گرفته شده که در آلمان زندگی می کردند. در سال 1215، پادشاه انگلستان، ساختن سکه های انگلستان را به خانواده استرلینگ واگذار کرد. آنها نیز آنقدر این کار را به خوبی و درستی انجام دادند که هنوز هم نامشان بر روی اجسام گران بها باقی مانده است.

نقره همچنین دارای پایین‌ترین مقدار مقاومت کنتاکت می‌باشد. فلز نقره در آب و هوای خالص پایدار است اما در صورت وجود سولفیدهیدروژن و ازن، لایه‌ای مشکی از سولفید نقره بر روی آن تشکیل می‌شود. که این لایه مشکی را می‌توان با اسید هیدروکلریک رقیق پاک کرد.

.

برای مشاهده انواع گردنبند نقره اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 38 = 47