دانستنی ها

راهکارهای پاکسازی و جلا دادن کهربا

جواهرات ساخته شده از کهربا در عین اینکه بسیار خاص و زیبا هستند، بسیار حساس و شکننده نیز می باشند. بنابراین در حفظ و نگهداری از این نوع جواهرات باید نهایت دقت را به عمل آورد.

جواهرات ساخته شده از کهربا، دارای درخشش خاصی هستند که این درخشش ممکن است به دلایلی از قبیل گرد و غبار و یا انواع دیگر آلودگی ها، از بین برود. به منظور بازگرداندن درخشش کهربا باید این سنگ را پاکسازی نمایید. در ادامه مطلب به بررسی روش هایی برای پاکسازی کهربا پرداخته شده است.

به عنوان اولین روش تمیز نمودن کهربا، می توانید یک کاسه آب تهیه نموده و در آن مقداری صابون مایع را حل نمایید. البته به جای صابون مایع می توانید از صابون دست شویی و یا مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. اما از آنجا که کهربا نسبت به مواد شوینده خشک حساس می باشد، توصیه می شود برای پاکسازی آن به هیچ وجه از این نوع مواد شوینده استفاده نکنید. پس از تهیه محلول آب و صابون، به کمک یک دستمال و یا اسفنج نرم می توانید برروی جواهرات خود بکشید تا به طور کامل پاکسازی شود. این کار را تا تمیز شدن کامل کهربا ادامه دهید. سپس به کمک یک پارچه نرم و خشک، سطح جواهرات کهربا را خشک نمایید. در مرحله آخر پس از شستشو و خشک نمودن، می توانید به کمک مقداری روغن زیتون و یا روغن بادام، نگین های کهربا را پولیش نمایید. سپس با پارچه ای تمیز ونرم خشک نمایید. این مرحله به درخشش کهربا کمک بسیاری خواهد کرد.

راهکارهای پاکسازی و جلا دادن کهربا

راهکارهای پاکسازی و جلا دادن کهربا

راهکارهای پاکسازی و جلا دادن کهربا.

برای مشاهده انواع نگین  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − = 12