خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ هیدنیت (Hidenite)

هیدنیت با فرمول شیمیایی LiAlSi2O6، یک سنگ شفاف می باشد که نام خود را از کاشف خود “دبلیو. ای هیدن” گرفته است. این سنگ زیبا و شفاف در رنگ های سبز مایل به زرد ، زرد مایل به سبز یا سبز زمردی وجود دارد که سنگ هیدنیت زمردی رنگ، از سایر گونه های آن ارزشمند تر می باشد. منابع سنگ هیدنیت در کشورهایی از قبیل افغانستان ، میانمار ، برزیل ، ماداگاسکار و کالیفرنیا قرار گرفته اند. جالب است بدانید که اولین مکانی که سنگ هیدنیت در آنجا کشف شده است، منطقه معدنی شمال کارولینا و ایالات متحده آمریکا می باشد. یکی از قابلیت های سنگ هیدنیت این است که اگر به این سنگ از زوایای مختلفی بنگرید، رنگ های مختلفی را نیز مشاهده خواهید نمود که در واقع این گونه گفته می شود که سنگ هیدنیت دارای هاله ای چند رنگ می باشد. از لحاظ ظاهری چون سنگ هیدنیت با سنگ هایی چون کریزوبریل ، زمرد ، زبرجد سبز و تورمالین سبز شباهت دارد، معمولا با این سنگ ها به اشتباه گرفته می شود. سنگ هیدنیت یکی از سنگ های مورد علاقه کلکسیونرداران می باشد.

آشنایی با سنگ هیدنیت (Hidenite)

کاربرد سنگ هیدنیت در جواهرسازی:

سنگ هیدنیت این قابلیت را دارد که به هر شکلی در بیاید. از این رو از این سنگ در صنعت جواهرسازی نیز استفاده شده و در ساخت انواع انگشتر ، گردنبند ، دستبند و آویز به کار برده می شود. در استفاده کردن از جواهرات دارای سنگ هیدنیت باید بسیار مراقب باشید. چرا که این سنگ همانند الماس اگر مورد اصابت ضربه نسبتا شدیدی قرار بگیرد ، شکسته خواهد شد.

آشنایی با سنگ هیدنیت (Hidenite)

خواص سنگ هیدنیت :

هندی ها بر این باور هستند که سنگ هیدنیت ، سنگی مفید برای پیشانی یا چاکرا چشم سوم است. همان گونه که می دانید چاکرای چشم سوم به چشم شهود و قدرت تفکر شهرت دارد.

از بین بردن حس استرس و اضطراب، ایجاد حس آرامش، افزایش قوت قلب، آزادسازی ترس های درونی، برانگیختن حس مهربانی و هم دردی و … نیز از جمله دیگر خواص سنگ هیدنیت می باشد.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

.

برای مشاهده انواع حلقه سنگی  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =