مطالب خواندنی, نقره جات

راهکارهای تشخیص انگشترهای دست ساز از ماشینی

انگشتر های نقره به خصوص انگشترهای مردانه، به دو دسته تقسیم می شوند: دست ساز و غیر دست ساز یا ماشینی (ریختگی). انگشترهای مردانه دست ساز، به واسطه هنرهایی مانند قلم زنی، مخراج کاری، آیینه کاری، شبکه کاری و … که برروی رکاب انگشتر انجام می گیرد، از قیمت بالاتری نسبت به انگشترهایی با رکاب ماشینی، برخوردار می باشند. نکته مهم اینجاست که اکثر مردم قادر به تشخیص انگشتر دست ساز از ماشینی نیستند و بسیاری از افراد سودجو نیز انگشترهایی با رکاب ماشینی را به جای انگشتر با رکاب دستی، با قیمت بالایی به افراد ناآگاه می فروشند. در ادامه مطلب نکاتی را بررسی خواهیم نمود که به کمک آنها می توانید انگشترهای دست ساز را از ماشینی تشخیص دهید.

نکته اول این است که اگر انگشتر دست ساز باشد، انگشترساز به راحتی می تواند داخل دهانه رکاب و زیر نگین انگشتر را جلا داده و انگشتر را به هر اندازه و شکلی که دلش بخواهد، دربیاورد که البته این کار هزینه بر می باشد. اما در انگشتر های ماشینی، چون قیمت پایین تری دارند، ارزش ندارد که رکاب انگشتر تمیز شده و جلا داده شود و به اصطلاح برای آن هزینه شود. البته گاهی نیز پیش می آید که زیر نگین انگشتر دست ساز نیز تمیز نشده است. پس لزوما نمی توان تصمیم گرفت که هر انگشتری که زیر نگین آن تمیز نبود، انگشتری با رکاب ماشینی می باشد.

روش دوم توجه نمودن به لبه انگشترها می باشد. انگشترهای ماشینی در لبه خود دارای مقداری پلیسه هستند. پلیسه در حقیقت به برجستگی های کوچک و تیزی که بر روی لبه انگشتر بعد از ساخت باقی می ماند، می گویند.

در هنگام ساخت انگشتر نقره دست ساز، انگشترساز بر روی رکاب کنترل دارد. به این معنی که اگر در هنگام ساخت انگشتر خرابکاری صورت بگیرد، قادر به رفع آن است. اما در ساخت انگشترهای ماشینی، کنترل کردن مسیر جاری شدن نقره مذاب شده، در اختیار انگشترساز نمی باشد. اگر ریخته گری آهسته صورت بگیرد، ممکن است در مسیر راه، نقره منجمد شده و مسیر حرکت بقیه مواد مذاب را ببندد و اگر سریع صورت بگیرد، ممکن است بعد از سرد شدن، حفره های گاز در داخل رکاب باقی بماند.

توجه به عیار نقره نیز می تواند در تشخیص ماشینی یا دست ساز بودن انگشتر موثر باشد. انگشترهای دست ساز معمولا عیار نقره بالاتری را نسبت به انگشترهای ماشینی دارند. این نوع از انگشترها معمولا عیار 95 و یا 925 دارند. در حالی که انگشترهای ماشینی معمولا عیار 90 دارند.

به طور کلی اگر قصد دارید که انگشترهای نقره دست ساز را خریداری نمایید، اولین مرحله انتخاب یک سایت مطمئن و شناخته شده می باشد. فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد هستند، بهترین گزینه برای خرید می باشند. به منظور مشاهده انگشترهای دست ساز مردانه فروشگاه  جواهرباران  می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

.

برای مشاهده انواع مدل‌های انگشتر عقیق اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 5 =