مطالب خواندنی

رکورد داران ایرانی در گینس

  • یک شرکت معتبر ایرانی که سابقه خوبی در عرصه بافت فرش ایرانی در کارنامه کاری اش داشت، در سال ۱۳۸۴ برنده مناقصه بافت فرشی شش هزار متر مربعی شد. کشور سفارش دهنده این فرش بزرگ، امارات متحده عربی بود. آنها این فرش را برای پهن کردن در مسجد «شیخ زاید» می خواستند.
  • «پروانه مویدی» یک زن ایرانی است که از سال ها قبل ساکن کشور آمریکاست. نام او در کتاب گینس به عنوان رکورددار «بیشترین شرکت در دو ماراتن در یک سال» به ثبت رسیده است. مویدی موفق شده در مدت یک سال در 168 مسابقه دو ماراتن شرکت کند و بدود. مویدی ادعا کرد که توانایی شرکت در بیش از 168 مسابقه را هم داشته و شاید یک روز خودش رکورد خودش را بزند.
  • چندی پیش یک اتفاق جالب در میان پارالمپیکی های ایران افتاد. «خیلی از ورزشکاران موفق شدند با رکوردزنی های بی سابقه نام شان را در کتاب گینس به چاپ برسانند.یکی از این ورزشکاران «سیامند رحمان» بود. او در روز چهارم دسامبر 2011 در دسته 100+ کیلو موفق شد در شارجه امارات وزنه 291 کیلویی را مهار کند. همچنین این وزنه بردار در بازی های پارالمپیک 2012 که در لندن برگزار می شد توانست با مهار وزنه 280 کیلویی، مدال طلای جهان را از آن خود کند. نام این ورزشکار به عنوان رکورددار در تازه ترین کتاب گینس به چاپ رسیده است.
  • «زهرا نعمتی» تنها کماندار ایرانی است که در 30 مه سال 2010 در مسابقه ای که در جمهوری چک برگزار می شد توانست موفق به کسب امتیاز 622 شود. او همچنین در مسابقات پارالمپیک لندن با کسب امتیاز 613 قهرمان جهان شد. نام این بانوی قهرمان نیز به عنوان رکورددار امتیاز در کتاب گینس به چاپ رسیده است.
  • او یک گینسی تمام عیار است. نام این ورزشکار به عنوان سریع ترین دوچرخه سواری که از صحرا عبور کرده در کتاب گینس به ثبت رسیده است. «رضا پاکروان» زندگی هیجان انگیز و ماجراجویانه ای دارد. او موفق شد در سال 2011 سوار بر دوچرخه در مدت 13 روز از الجزایر به سودان سفر کند و 1734 کیلومتر را طی کند.
  • نام حسین رضازاده که به میان می آید همه یاد رکوردزنی در رشته وزنه برداری می افتند. او بعد از این که در المپیک 2000 سیدنی 472 کیلوگرم را در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب بالای سر برد، صاحب یک رکورد جدید در جهان شد. بعد از آن نیز در سال 2004 بار دیگر موفق به مهار وزنه 263 کیلوگرم در حرکت دو ضرب شد و همان زمان نامش در کتاب گینس به ثبت رسید. اما رکورد او در سال 2015 و در مسابقات جهانی آمریکا توسط یک وزنه بردار روس شکسته شد. «الکسی لاوچف» وزنه بردار فوق سنگین روس توانست رکورد رضازاده را بزند اما چند روز پس از این رکوردزنی، تست دوپینگ لاوچف مثبت در آمد و این جایگاه برای رضازاده باقی ماند.
  • احسان قائم مقامی در سال 2011 در بازی «سمولاته» – مسابقه شطرنج همزمان با چند شطرنج باز – توانست عنوان بیشترین بازی شطرنج همزمان را به نام خود ثبت کند. این استاد بزرگ شطرنج در این رقابت 25 ساعته با 604 شطرنج باز بازی کرد و توانست 590 پیروزی به دست آورد و 97 درصد از بازی هایش را ببرد.
  • نام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در وب سایت گینس ثبت شده است. از مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی (ره) به عنوان بیشترین تعداد شرکت کننده در یک مراسم یاد شده است. به نوشته گینس، 10 میلیون و 200 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند. این تعداد شرکت کننده حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است.
  • «انوشه انصاری» اولین زنی است که برای سفر تفریحی به فضا رفت. او در سال 1385 مدت 9 روز را در یک ایستگاه بین المللی فضایی سپری کرد و بعد از این سفر نامش را به عنوان اولین توریست فضایی زن در کتاب رکوردهای بین المللی گینس و وب سایت گینس به ثبت رساند. انصاری تابعیت ایرانی و آمریکایی دارد. او برای این سفر حدود 20 میلیون دلار پرداخت کرد.
  •  «میلاد محسنی» یک فوتبالیست تکنیکی است اما او تاکنون در هیچ تیم معروف ایرانی توپ نزده است. در عوض این بازیکن تمام وقتش را گذاشته تا هم بتواند با توپ پینگ پنگ روپایی بزند و هم با توپ فوتبال. او حتی در برنامه های زنده نیز با ساچمه روپایی زده است. این پسر با استعداد توانست در دسامبر 2016 در کشور امارات مقابل چشمان نمایندگان گینس رکورد رویایی را از آن خود کند. میلاد محسنی در این باره می گوید:«توانستم رکورد روپایی با توپ تنیس را در یک دقیقه بشکنم که پیش از من در دست مردی به نام جرمی از کشور آلمان بود. او 190 روپایی در یک دقیقه زده بود و من توانستم 194 روپایی را ثبت کنم.»
  • تیم والیبال نشسته مردان ایران در سالی که گذشت عنوان برترین تیم ملی والیبال نشسته را در تمام ادوار پارالمپیک به دست آورد. کارشناسان اعلام کردند در سال های 192، 1996، 1988، 2000، 2008 و 2016 هیچ تیم والیبال نشسته ای نتوانسته است مانند تیم ایران قدرتمند عمل کند. تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران اولین تیم ملی کشورمان است که گینسی شده است.
  •  «مرتضی مهرزاد» را خیلی ها می شناسند. این ورزشکار جوان سال ها پیش توسط خبرنگار «همشهری سرنخ» کشف شد و بعد از گفتگو با همشهری سرنخ به برنامه «ماه عسل» دعوت شد. بعد از آن بود که با حضور در این برنامه به تیم ملی والیبال نشسته دعوت شد. مرتضی خیلی زود راهی تیم ملی والیبال پارالمپیک ایران شد و در مسابقات ریوی برزیل خوب درخشید. نام مرتضی با دو متر و 46 سانتیمتر قد به عنوان بلندترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک در آخرین نسخه گینس چاپ شده است.
  • .

برای مشاهده انواع انگشتر نقره  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 5