مطالب خواندنی

جدول درجه بندی رنگ الماس

همان گونه که اطلاع دارید الماس ها معمولا در رنگ های بسیار مختلفی مثل صورتی ، سبز ، نارنجی ، قهوه ای ، سیاه و زرد موجود می باشند. این دسته از الماس ها که تعداد آنها نیز بسیار محدود است، به نام الماس هایی با رنگ فانتزی شهرت دارند. جالب است بدانید که یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت یک الماس، رنگ آن است. بنابراین در میان الماس هایی که دارای رنگ فانتزی نیستند، هرچه الماس مورد نظر بی رنگ تر باشد، از ارزش بالاتری نیز برخوردار است.

نکته اینجاست که ممکن شما تصور کنید که تمامی الماس ها بی رنگ هستند. اما اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که بعضی از آن ها هاله های زرد رنگ ، خاکستری رنگ و یا قهوه ای رنگ را دارا هستند. هرچقدر این هاله پر رنگ تر باشد، ارزش الماس نیز به همان نسبت پایین تر خواهد آمد. اما در مورد الماس های فانتزی دقیقا عکس این مطلب صدق می کند. یعنی هرچه رنگ الماس های فانتزی پررنگ تر باشد، ارزش آنها نیز بیشتر است.

موسسه GIA سیستم درجه بندی رنگ الماس را برای سنگ های الماس با رنگ های غیر فانتزی تدوین کرده است. در این سیستم درجه بندی، رنگ الماس ها را بر اساس حروف لاتین از D تا Z مشخص نموده اند. الماس هایی که دارای رنگ D می باشند، از تمامی مدل های الماس قیمتی تر و با ارزش تر می باشند و الماس هایی که رنگی بین N تا Z را دارا هستند ، از همه ارزان تر می باشند. البته توجه داشته باشید که الماس هایی که رنگی کاملا زرد دارند، در این دسته بندی جای نمی گیرند و در دسته الماس های فانتزی قرار خواهند گرفت.

جدول درجه بندی رنگ الماس

برای مشاهده انواع مدل های گردنبند اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

47 + = 52