اخبار, مطالب خواندنی

الماس های آبی و ویژگی های آن

الماس آبی

الماس ها به دلیل کمیاب بودن بسیار گران قیمت هستند در بین الماس ها، الماس های آبی به شدت کمیاب تر بوده، و دارای زیبایی خاص و پیچیده ای می باشند.
اولین سوالی که در رابطه با الماس های آبی پیش می آید این است که بدانیم این الماس ها چه اندازه نایاب می باشند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که پیدا کردن الماس آبی در معدن مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است و با دانستن این مطلب شما می توانید ارزش و اهمیت یک الماس آبی را درک کنید.

دلیل آبی بودن الماس های آبی در چیست؟

وجود عنصری به نام Boron در ترکیب شیمیایی الماس، اصلی ترین دلیل به وجود آمدن رنگ آبی در این نوع از الماس ها می باشد. البته دلایل دیگری مانند اشعه رادیواکتیو و عنصر هیدروژن نیز باعث به وجود آمدن رنگ آبی در الماس می شوند. اما الماس های آبی که توسط اشعه رادیواکتیو به این رنگ درآمده اند معمولاً با نام الماس سبز-آبی شناخته می شوند، و الماس هایی که توسط عنصر هیدروژن آبی شده اند به الماس های آبی-خاکستری معروف هستند. داستان هایی هم در رابطه با الماس ها وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر می شود.

اولین بار الماس های آبی در کجا یافت شدند؟

الماس های آبی برای اولین بار در کشور هندوستان یافت شده اند و توسط تاجر معروف Jean-Batist Tavernier در قرن 17 به کشورهای غربی آورده شد. این فرد کسی بود که یک قطعه بزرگ الماس آبی را به پادشاه فرانسه فروخت، که امروزه این الماس را با نام Hope می شناسند. این الماس در ابتدا با نام آبی تاورنیر شناخته می شد اما دوباره برش خورد و به French Blue تغییر نام داد و بخشی از تاج پادشاه فرانسه شد. این الماس در سال 1792 با دیگر جواهرات سلطنتی پادشاه فرانسه به سرقت رفت، تراشی دوباره خورد، تا باز شناخته نشود و با نام Hope در سال 1830 توسط Henry Philip Hope خریداری شد.
Hope لقب «نفرین شده» را به خود گرفت چرا که صاحبان آن، مرگ و سختی های زیادی بعد از خرید آن متحمل می شدند.

دیگر الماس آبی معروف، الماس چشم بت است که یک الماس 12/70 قیراطی است که کفنی از جنس اسطوره بر تن دارد. این الماس در معدن Golconda هندوستان در اوایل قرن 17 یافت شد. اما در افسانه ها آمده است که از چشم یک مجسمه کنده شده. اما این تنها یک قصه بوده و واقعیت چیز دیگریست. چشم بت در حراج کریستی به یک خریدار فروخته شد که اولین مدرک در تاریخ این الماس است و در سال ها بعد، مشخص شد که این الماس در مالکیت عبدالحمید دوم، سی و چهارمین پادشاه عثمانی است.

معادن اصلی الماس آبی در دنیا

ابتدا الماس های آبی در کشور هندوستان استخراج می شدند، و بعدها در آفریقای جنوبی بخصوص در سیرالئون نیز از این الماس یافت و استخراج شد.

تراش الماس های آبی

الماس های آبی در حین اینکه زیبایی ویژه ای دارند، اما تراش دادن آنها به شدت سخت و چالش برانگیز است. شکل Rough معمولاً نامتقارن است که اندازه گیری، چگونگی تراش خوردن و صیقل خوردن آنها را مشکل می کند. الماس های آبی همچنین می تواند دارای Color Zoning باشد که وجود آن تراش کاران را با مشکلات بسیاری روبرو می نماید، از جمله اینکه آنها باید نهایت رنگ ممکنه را در کنار نهایت وزن ممکن در کنار یکدیگر داشته باشند که وجود Color Zoning این امر را بسیار مشکل می سازد.

برای مشاهده محصولات فروشگاه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

73 + = 83