مطالب خواندنی

راه هایی برای در آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده

انگشتر

گاهی به دلایل مختف ممکن است انگشتر در انگشت شما گیر کند و برای درآوردن انگشتر به مشکل بخورید. از رایج‌ترین این دلایل این مشکلات، خرید انگشتر با سایز کوچک‌تر از انگشتتان می باشد.
بهترین راه برای اینکه به مشکل تنگی انگشتر نخورید انتخاب سایز مناسب در هنگام خرید می باشد،
ما شما را برای اندازه گیری سایز انگشتر مناسب خود در مقاله‌ی نحوه اندازه گیری و تعیین سایز انگشتر راهنمایی میکنیم. در صورتی که انگشتر نقره در انگشتتان گیر کرد، هیچ جای نگرانی نیست.
با این وجود هم اگر انگشتری در انگشت شما گیر کرد می توانید از روش های زیر برای در آوردن انگشتر گیر کرده استفاده نمائید .

در آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده

اگر انگشتر کمی تنگ باشد، ممکن است بعد از مدتی به علت چاق شدن یا ورم کردن دست، انگشتر در دست گیر کند.

در اوردن انگشتر کوچک از دست

در این صورت اگر انگشت زخمی، رنگ پریده یا بی حس یا متورم نباشد، می توان با استفاده از انگشت اشاره و شست دست مخالف، انگشتر را در انگشت به آرامی به سمت عقب و جلو حرکت داد و همزمان به سمت بیرون بصورت ملایم کشید. اگر با این روش انگشتر از انگشت خارج نشد، خیلی این کار را تکرار نکنید چراکه ممکن است ورم انگشتتان بیشتر شود و در اوردن انگشتر سخت تر. برای در اوردن انگشتر بهتر است از روش های زیر کمک بگیرید .

گير كردن انگشتر در دست

روش اول : اگر انگشتر به علت ورم کردن انگشت از آن خارج نمی شود، ابتدا باید ورم انگشت را خواباند. برای خواباندن تورم انگشت می توان از کمپرس آب سرد استفاده کرد یا انگشت را برای مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آب و یخ قرار داد. در صورت عدم دسترسی به کمپرس آب سرد یا یخ می توان دست را برای مدت چند دقیقه بالای سر نگه داشت. در این حالت خون رسانی به انگشت کمتر شده و ورم دست کم می شود. البته این روش به نسبت استفاده از کمپرس آب سرد تاثیر کمتری دارد. بعد از کاهش تورم انگشت می توان انگشتر را با حرکت دادن به عقب و جلو به آرامی از دست خارج کرد.

روش دوم : در این روش باید انگشت و انگشتر را به خوبی به مواد لیز کننده مانند مایع ظرفشویی، صابون، روغن، کرم نرم کننده و مرطوب کننده یا وازلین آغشته کرد و سپس انگشتر را به آرامی از دست خارج نمود.

روش سوم: استفاده از نخ برای خارج کردن انگشتر برای زمانی که انگشت خیلی ورم کرده باشد یا انگشتر خیلی تنگ باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش یک سر نخی محکم مانند نخ دندان توسط یک جسم تیز مانند خلال دندان از زیر انگشتر رد شده و سر دیگر از بالای انگشتر تا آخرین بند روی انگشت پیچیده می شود بهتر است روی نخ به مواد لیز کننده آغشته شود. با کشیدن سر نخی که زیر انگشتر است در خلاف جهت پیچش نخ روی انگشت، انگشتر روی انگشت شروع به حرکت کرده و از دست خارج می شود.

در صورتی که با هیچ یک از روش های بالا نتوان انگشتر را خارج کرد، توصیه می شود به طلاساز مراجعه شود. طلاساز با استفاده از یک دریل کوچک و سوهان مخصوص حلقه یا انگشتر را شکسته و آن را خارج می کند. خارج کردن انگشتر به این روش آسیبی به انگشت نخواهد رساند. چون طلاساز یک قطعه محافظ بین انگشت و انگشتر قرار می دهد تا دریل و سوهان به دست برخورد نکند.

لازم به ذکر است خارج کردن انگشتر از انگشت متورم ضروری است. چرا که انگشتر می تواند خون رسانی به انگشت را مسدود کرده و انگشت شروع به کبود شدن و بی حس شدن می کند. در صورت بروز کبودی در انگشت باید به پزشک مراجعه نمود تا انگشتر را در اسرع وقت از انگشت خارج کند.

 

برای مشاهده محصولات فروشگاه  اینجا کلیک کنید.

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

82 + = 91