مقالات

خواص یشم و اثرات آن

یشم خواص بسیار فراوانی دارد، مخصوصا رنگ سبز این سنگ دارای خواص فوق العاده ای می باشد، یشم یکی از سنگ های نیمه قیمتی بوده که از آنها برای درمان یا انجام مراسم مذهبی در تمدن های قدیم مانند هند، چین، سرخ پوستان و اقوامی مثل آزتک ها و مایاها استفاده می کردند. برای زییایی و دفع سموم پوست صورت نیز از رولر یا غلتک سنگ یشم در چین قدیم استفاده می نمودند.

خواص یشم و فواید یشم خوش رنگ سبز برای سلامت جسم و روح

در کشور چین, سنگ یشم نماد وضعیت, معنویت, خلوص و سلامت بوده و از چندین هزار سال قبل مورد توجه بوده، در فرهنگ چینی، احترام به این سنگ در طول تاریخ دیده شده است و تا به امروز برای دوام، خلوص، رنگ، سختی و بیشتر از همه به خاطر زیبایی و قدرت آن باارزش بوده است.
سنگ مورد احترام:
چرا یشم برای قرن ها برای زیبایی و رفاه مورد استفاده بوده است و همچنان یکی از سنگ های محبوب در دنیا می باشد؟
یشم علاوه بر این که نماد وضعیت و ماده ای است که در تمام طول تاریخ شکل می گیرد، برای خواص فیزیکی و معنوی اش هم مورد احترام بوده، اعتقاد به اینکه سنگ یشم سبز از نسل ها دوام آورده و بسیاری را به سوی خود جذب می کند، اعتقاد بر این است که هر رنگ یشم، شفابخشی، معنا، و قدرت را به ارمغان می آورد.
از دیگر دلایل معروفیت و محبوبیت این سنگ رنگ سبز روشنش بوده ولی باید بدانیم که یشم در رنگ های مختلف سیاه، آبی، ارغوانی، قرمز، زرد، زرد یا سفید نیز یافت میشود. ، اما گفته می شود که معنای مرکزی آن ریشه در حکمت آرام، درمان و محافظت دارد.

نحوه شکل گیری سنگ یشم

با کمال تعجب، یشم نام سنگ معدنی است که دو سیلیکات مختلف یشم نفریت و جادیت را دارد. چیزی که ما آن را یشم می نامیم، یک کریستال واکس خورده و کوتاه نیست، مانند الماس یا یاقوت – یک سنگ ساخته شده از یکی از این ترکیبات معدنی است و از بلورهای کوچک به هم پیوسته تشکیل شده ا ست. اگر چه هر دوی آن ها به عنوان یشم شناخته می شوند، اما تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند.

یشم نفریت:

نفریت جید، جزو اولین یشم هایی است که در چین کشف شد. این فرم از زمان های باستان مورد استفاده قرار گرفته و حکاکی شده است و به عنوان یشم سنتی شناخته می شود.

یشم جادیت:

یشم جادیت سخت تر و درخشان از نفریت می باشد، و معمولاً گران تر از نفریت نیز می باشد . اگر چه آن ها ترکیب بندی های مختلف، سختی، تراکم و ساختارهای بلوری را دارند، اما هر دو به طور استثنایی دارای سنگ سخت، ظاهر مشابه، و به همان اندازه دارای خواص متافیزیکی یکسان هستند.

معادن سنگ یشم

در سراسر جهان سنگ جید استخراج می شود، ام بیشتر در طول زمان منابع شناخته شده کلیدی یشم در کشور چین، هند و کره یافت شده است. تا به امروز، این مواد معدنی باارزش در کانادا، ماوری (نیوزلند)، مسوامریکا (گواتمالا) و حتی اگر باستان شناسان کشف کرده اند که در سراسر جنوب شرقی آسیا یشم سبز پیدا کرده اند، اما امروزه بیش از 70 درصد سنگ یشم از برمه نشات می گیرد.
موارد استفاده سنگ یشم
• -اجسام فیزیکی
• -مهره ها
• -جواهرات
• -تزئینات
• -کارهای هنری
• -مجسمه ها
• -ماسک ها
• -اثاثیه
• -ابزار
• -سلاح برای جنگ
• -مقبره
• -سازهای موسیقی
• – استفاده برای خواص (آرامش ذهن و نگرانی های رو به کاهش، مراقبت از پوست، کمک به دفع مسمومیت، استخوان ها و ماهیچه ها را آرام می کند) .

خواص درمانی سنگ یشم

برای کمک به افزایش سرزندگی و زیبا کردن ظاهر پوست به کار می روند. مناسب برای سم زدایی کردن پوست و تسکین آن، ظاهر تورم و پفی را کاهش می دهد، به بستن منافذ کمک می کند و نشانه های دیگر پیری را کاهش می دهد. این اثرات همراه با خواص درمانی سنگ یشم می توانند به داشتن پوستی تمیز تر، محکم تر و صاف تر کمک کند.
دلیل موثر بودن غلطک سنگ یشم بر روی پوست
استفاده از غلتک سبب بهتر جذب شدن کرم ها به پوست شده و پوست را به دلیل سریعتر شدن جریان خون شاداب می کند، سنگ یشم دارای خواص ضد پیری است بنابراین با این ماساژ شما تاثیر کرم های ضد پیری و رفع چین و چروک را دو برابر می کنید و به جوان سازی پوست خود می پردازید.

گردش خون بهتر می شود زیرا غلتک مانند یک ماساژور عمل می کند.
حرکت غلتک روی برخی از قسمت های صورت مانند گونه سبب توازن مایعات جمع شده در آن می شود.
پف زیر چشم را از بین می رود.
سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود.
سبب سفت شدن عضلات صورت شده و چین و چروک ها را کاهش می دهد.
سلول سازی پوست را تسریع می بخشد.
با گردش غلتک روی پوست سبب کندن سلول های مرده و ظاهر شدن سلول های جدید زیر آن می شود.
سبب جذب بهتر کرم های پوست و تاثیرگذاری بیشتر کرم ها می شود.
استفاده از غلتکی که با سنگ یشم درست شده باشد پوست را شفاف تر می کند.
نحوه استفاده از غلتک سنگ یشم
ابتدا پوستتان را تمیز کنید.
کرم روز یا شب، کرم مرطوب کننده یا سرم پوست تان را بزنید.
برخلاف جاذبه زمین غلتک را روی گردن و صورت حرکت دهید.
رولر را به مدت نیم ساعت قبل از استفاده در فریزر بگذارید تا سرد شود و تاثیر آن به علت سرد شدن سنگ بهترشود.

برای مشاهده محصولات فروشگاه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 + = 31