خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ کریزوکولا

کریزوکولا سنگی منحصر به فرد و بسیار زیبا می باشد. به طور کلی در اکثر مواقع این سنگ به صورت مات و کدر بوده و گونه شفاف آن بسیار نادر و کمیاب است. این سنگ در ذخایر مس تمام جهان موجود است. زیرا سنگی است تشکیل شده از سیلیکات مس که به دلیل وجود ناخالصی های مس، به رنگ های زیبای آبی روشن و سبز فیروزه ای مشاهده می شود. مهم ترین منابع سنگ کریزوکولا در کشورهای پرو، روسیه، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل، کنگو، شیلی، انگلستان و مکزیک وجود دارد. از آنجایی که میزان استخراج این سنگ در حال حاضر بسیار کم می باشد ، کریزوکولا سنگی کمیاب و قیمتی محسوب می شود. . سنگ کریزوکولا به دلیل شباهت ظاهری که با سنگ فیروزه دارد، اغلب با این سنگ اشتباه گرفته می شود؛ اما در حقیقت این دو سنگ از نظر خواص و کاربرد و ویژگی ها شباهتی به یکدیگر ندارند.

خواص کریزوکولا:

کریزوکولا به سنگ صلح شهرت دارد . بسیار ذکر شده است که این سنگ در کاهش احساس ترس و احساس گناه بسیار اثرگذار می باشد.

از جمله دیگر خواص سنگ کریزوکولا می توان به کاهش تنش های عصبی در افراد ، سم زدایی از کبد ، درمان عفونت گلو و زخم ها  ، کاهش گرفتگی عضلات بدن ، کمک به بهبود سوختگی ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، بالا بردن سوخت و ساز بدن ، کمک به کاهش وزن و هم چنین دفع انرژی ها و امواج منفی از محیط خانه و محل کار اشاره کرد.

سنگ کریزوکولا

نحوه نگهداری از کریزوکولا و پاکسازی آن :

از آنجا که کریزوکولا یک سنگ قیمتی نرم می باشد، باید در حین استفاده از آن بسیار مراقب باشید چرا که این سنگ به راحتی توسط سنگ های دیگر و یا اشیای نوک تیز خراش برمی دارد. بهتر است که این سنگ را از سایر سنگ ها و جواهرات دور نگه داشته و در جعبه جداگانه ای نگهداری نمایید.

برای پاکسازی و شستشوی کریزوکولا نیز می توانید از حوله یا یک پارچه نرم و مقداری آب و صابون استفاده کنید. البته توجه به این نکته بسیار ضروری است که استفاده از مواد شوینده اسیدی و یا انواع سفیدکننده ها برای شستشوی این سنگ به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که این مواد به بافت سنگ آسیب می رسانند. در ضمن بهتر است این را بدانید که قرار دادن سنگ کریزوکولا برای مدت طولانی در زیر نور مستقیم خورشید ، سبب تغییر رنگ آن خواهد شد.

برای مشاهده انواع مدل‌های سنگ راف  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 3