خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ همبرگیت

سنگ همبرگیت با فرمول شیمیایی Be2BO3(OH)، یک سنگ بسیار نادر و کمیاب بوده و دلیل اینکه سنگی چندان شناخته شده نیست، همین می باشد. سنگ همبرگیت از لحاظ ظاهری به سنگ کوارتز شباهت داشته و شفاف است. طیف رنگی این سنگ نیز از بی رنگ تا سفید مایل به خاکستری یا سفید مایل به زرد متغیر است. سنگ همبرگیت با درجه سنگی 5/7، سنگی سخت می باشد. اما نکته جالب اینجاست که در میان تمامی سنگ های قیمتی، کم ترین تراکم را دارا بوده و شکنندگی بسیار بالایی دارد. به دلیل این شکنندگی و کمیاب بودن، معمولا از سنگ همبرگیت در ساخت جواهرات استفاده نمی شود و بیشتر مورد علاقه کلکسیونرداران است.

سنگ همبرگیت و خواص جالب آن :

ایجاد حس رضایت و شادی در افراد، افزایش آگاهی افراد در مورد سلامتی، آرام نمودن وضعیت قلب، التیام بخشیدن دردها و ناراحتی های قلبی، کمک به تثبیت وزن بدن، افزایش متابولیسم بدن و … از جمله خواص سنگ همبرگیت هستند. در ضمن جالب است بدانید که این سنگ  دارای ارتعاشات قدرتمندی می باشد.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

شرایط نگهداری از سنگ همبرگیت و پاکسازی آن :

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد سنگ همبرگیت تراکم بسیار پایینی داشته و شکننده است و به همین دلیل نیازمند مراقبت های خاصی می باشد. به منظور نگهداری بهتر از این سنگ می توانید هنگام انجام فعالیت های روزانه و یا ورزش کردن، این سنگ را از خود دور کنید تا آسیبی به آن وارد نشود. در ضمن پیشنهاد می شود که همبرگیت را در جعبه جواهرات جداگانه ای نگهداری کنید.

دقت داشته باشید که برای شستشو و پاکسازی سنگ همبرگیت، به هیچ عنوان توصیه نمی شود که از پاک کننده های اسیدی و اولتراسونیک استفاده کنید. بهترین روش شستشو، استفاده از محلول آب گرم و صابون و یک پارچه نرم می باشد. فقط توجه داشته باشید که پس از شستشو، حتما تمامی ذرات صابون از روی سنگ پاک شوند.

برای مشاهده انواع سنگ راف  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

98 − = 96