خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ مولداویت

“مولداویت” سنگ جواهری به رنگ سبز زیتونی تا سبز کدر بوده که دارای درجه سختی 5/5 می باشد. سنگ مولداویت معمولا به صورت کدر یافت شده و گونه شفاف آن بسیار نادر و کمیاب است. شفافیت این سنگ با ارزشمندی آن نسبت مستقیم دارد. به این معنی که هرچقدر سنگ شفاف تر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید که نام سنگ مولداویت، از شهری در جمهوری چک که برای نخستین بار در آنجا کشف شده (شهر Moldauthein )، گرفته شده است. منابع و معادن این سنگ نیز هم اکنون در کشورهای آلمان، اتریش، جنوب و شمال غرب بوهیمیا قرار گرفته است.

نام مولداویت در زبان سانسکریت به معنی “مروارید آتش” می باشد. در دوران قرون وسطی، این سنگ دارای ارزش بسیار بالایی بوده و تنها افراد خاندان های سلطنتی و افرادی که عالی رتبه و مهم بودند، از این سنگ زینتی استفاده می کردند. برخی از سنگ ها نظیر تورمالین، یاقوت کبود، بریل و آپاتیت از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی با سنگ مولداویت دارند.

آشنایی با سنگ مولداویت

خواص درمانی و متافیزیکی سنگ مولداویت:

افزایش خوش شانس و خوش اقبالی، بهبود روابط زناشویی، ایجاد جادو و طلسم، افزایش ایمنی و باروری، درمان بیماری هایی نظیر آسم، نقرس و انواع آلرژی ها، کاهش علائم مربوط به آنفولانزا و سرماخوردگی و …

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آشنایی با سنگ مولداویت

شرایط نگهداری و پاکسازی سنگ مولداویت:

از آن جا که سنگ مولداویت از سایر سنگ های جواهر، نرم تر و ظریف تر است، نیازمند مراقبت بیشتری می باشد. بهترین روش پاکسازی این سنگ استفاده نمودن از محلول آب و صابون و یک پارچه یا حوله نرم است. باید دقت داشته باشید که بعد از آبکشی، تمامی ذرات صابون را از روی سنگ پاک نمایید. شستشوی سنگ مولداویت با مواد شوینده اسیدی و شیمیایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که این سنگ جواهر نسبت به تغییرات ناگهانی دما و تابش مستقیم نور خورشید نیز حساس می باشد. بهتر است این سنگ را درون یک پارچه نرم بپیچید و در جعبه ای جدا از سایر سنگ ها نگهداری کنید.

.

برای مشاهده انواع سنگ دکوری  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81 − = 79