ادعیه و حرزهای مجرب

فواید خواندن زیارت عاشورا از دیدگاه ائمه و عارفان دین

در رابطه با خواندن زیارت عاشورا حدیث و روایات مختلفی وجود دارد. در ادامه مطلب به بررسی زیارت امام حسین (ع) از نگاه معصومان و عارفان دینی خواهیم پرداخت.

امام باقر (ع) می فرمایند: “اگر مردم می دانستند که در مزار امام حسین (ع) چه فضیلتی وجود دارد،

از شوق آن می مردند.”

امام صادق (ع) می فرمایند: “هرکس دوست دارد که در روز قیامت، بر سفره نور بنشیند، باید از زائران امام حسین (ع) باشد.”

ایشان هم چنین می فرمایند: “از زیارت امام حسین (ع) غافل مشو که خداوند عمر تو را طولانی و روزی ات را زیاد خواهد کرد و زندگی با سعادت و مرگ با شهادت را به تو خواهد بخشید.”

در سخنی دیگر از امام صادق (ع) آمده است: “خداوند خیرخواه هرکس باشد، محبت حسین و شوق زیارتش را در دل او خواهد انداخت.”

یکی از یاران امام صادق (ع) به نام صفوان می فرماید: امام به سمت حرم سید الشهدا زیارت عاشورا را خواند و پس از آن نیز دو رکعت نماز گذارد. سپس فرمود: “هرگاه دچار گرفتاری شدی و یا حاجتی در دل داشتی، در هر جایی که هستی زیارت عاشورا و دعای بعد از آن را بخوان و سپس از خدا حاجتت را بخواه. بدون شک خدا و پیامبر به وعده خود عمل کرده و نیاز تو را برآورده خواهند ساخت.”

در کتاب مفاتیح الجنان قبل از زیارت جامعه کبیره و بعد از دعای علقمه، سفارش امام زمان (عج) به سید رشتی این گونه بیان شده است که: “شما چرا زیارت عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا ، عاشورا، عاشورا”

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط که به داشتن حالات معنوی مشهور و معروف می باشد، می فرمود که: “در عالم معنا به من توصیه شده است که زیارت عاشورا بخوان.” ایشان پیوسته به دیگران نیز سفارش می کردند که “تا زنده هستید زیارت عاشورا را از دست ندهید.”

آیت الله شبیری زنجانی یکی از مرجع تقلید فرموده اند که ” چشم فرزند حاج سید محمد بجنوردی بر اثر بروز حادثه ای نابینا شده بود. بر طبق نظرات پزشکان داخلی و خارجی، به دلیل رشد این عارضه چشم دیگر وی نیز نابینا می شد. ولی شفا یافت. یکی از آشنایان او، حضرت سیدالشهدا را در خواب دیدند که به او فرموده بود: ما به دلیل اینکه او به زیارت عاشورا مداومت داشت، سلامتی چشم دیگرش را از خدا گرفتیم. ”

از مرحوم آیت الله میرزا سید علی آقای قاضی (ره) که استاد آیت الله بهجت و علامه طباطبایی بودند نقل شده است که بعد از رحلتشان شخصی ایشان را در خواب دید و سوال نمود که: “چه عملی در آنجا مهم تر است؟ ایشان فرمودند: زیارت عاشورا ! و من بسیار پشیمانم که چرا روزی یک بار زیارت عاشورا خواندم و دو بار نخواندم.”

فواید خواندن زیارت عاشورا از دیدگاه ائمه و عارفان دین

فواید خواندن زیارت عاشورا از دیدگاه ائمه و عارفان دین.

برای مشاهده انواع جواهرات حرزدار  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

42 + = 43