سنگ درمانی, سنگ شناسی, مقالات

آشنایی با سنگ اسپینل و خواص آن

سنگ اسپینل با فرمول شیمیایی MgAl2O4  قرن هاست که به عنوان سنگ جواهر استفاده می شود و از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به یاقوت کبود و یاقوت سرخ دارد. هرچند نسبت به یاقوت سرخ و کبود دارای میزان سختی کمتری می باشد. این سنگ معمولا به رنگ های صورتی تا قرمز تیره، ارغوانی تا بنفش، آبی کمرنگ تا پررنگ، نارنجی، زرد متمایل به قهوه ای و سیاه مشاهده می شود. کمیاب ترین، زیباترین، ارزشمندترین و پرطرفدارترین سنگ های اسپینل به رنگ قرمز یاقوتی، آبی کبالتی، صورتی و نارنجی شفاف هستند و سنگ های کمرنگ تر دارای قیمت مناسب تری می باشند. معادن این سنگ در کشورهای کلمبیا، میانمار، سریلانکا و تایلند وجود دارد هرچند در مکان های دیگری همچون افغانستان، استرالیا، برزیل، آمریکا و نیجریه نیز معادن این سنگ کشف شده است. سنگ اسپینل دارای درخشش شیشه ای نیز می باشد.

افسانه ها و قدرت های متافیزیکی سنگ اسپینل:

  • اسپینل به سنگ آرامش شهرت دارد چرا که سبب انتشار یک نوع انرژی تسلی بخش می شود.
  • این سنگ برای افرادی که دچار استرس هستند بسیار مناسب می باشد.
  • با توجه به اینکه سنگ اسپینل دارای رنگ قرمز است، می تواند حس سرزندگی را در افراد افزایش دهد.
  • رنگ سبز و صورتی این سنگ در افزایش حس شور و عشق بسیار موثر هستند.
  • رنگ بنفش سنگ اسپینل نیز سبب بهبود وضعیت روحانی می شود.
  • اسپینل زرد رنگ نیز با هوش فرد در ارتباط می باشد و سبب افزایش هوش و قدرت تمرکز خواهد شد.

آشنایی با سنگ اسپینل و خواص آن

کاربرد سنگ اسپینل در طراحی جواهرات:

از آنجایی که سنگ اسپینل دارای اندازه و رنگ های بسیار زیادی می باشد، برای ساخت انواع جواهرات و زیورآلات نظیر حلقه، گردنبند، آویز، دستبند و سایر وسایل تزئینی بسیار مناسب است. با توجه به تنوع رنگی سنگ اسپینل، می توانید برای ست کردن با لباس های مختلف از زیورآلاتی که دارای این سنگ می باشند، استفاده کنید. سنگ اسپینل هنگاهی که بر روی طلای زرد یا سفید به کار می رود، بسیار فوق العاده تر به نظر خواهد رسید.

نگهداری و پاکسازی سنگ اسپینل:

سختی این سنگ در درجه بالایی قرار دارد و به راحتی خراشیده نمی شود. اما برای پاکسازی آن بهتر است که از آب و صابون و پارچه ای نرم استفاده کنید. استفاده کردن از شوینده های فراصوتی و اسیدی برای پاکسازی سنگ اسپینل به هیچ عنوان توصیه نمی شود. برای نگهداری بهتر از این سنگ نیز بهتر است آنرا در پارچه ای نرم پیچیده و در جعبه ای جداگانه نگهداری کنید.

 

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات یاقوت  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 1