مطالب خواندنی, مقالات

آشنایی با تسبیح یسر

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید مهره های تسبیح یسر در اثر فشرده شدن برگ های گیاه یسر ساخته می شوند. در حقیقت برگ های گیاه یسر، پس از پیچیده و فشرده شدن حالتی منسجم پیدا کرده و شکلی شبیه به دانه های تسبیح پیدا می کنند. یکی ویژگی های خاصی که تسبیح یسر دارد، عطر خاص این تسبیح می باشد که می تواند سبب ایجاد حس شادی و انرژی مثبت در افراد شود.

در حقیقت گیاه یسر به دو دسته تقسیم بندی می شود: نر و ماده.

برگ های گیاه یسر ماده، دوام و انسجام پایینی داشته و امکان باز شدن آنها وجود دارد. از این رو تسبیح های ساخته شده از برگ های درخت یسر ماده، توسط ورقه های بسیار نازک طلا یا نقره ، طلاکوبی و نقره کوبی می شوند تا به کمک این ورقه ها بتوانند انسجام خود را حفظ کنند. اما برگ های گیاه یسر نر چون دارای چسبندگی لازم میان لایه های برگ می باشند و دیرتر باز می شوند، نیازی به طلاکوبی و نقره کوبی نخواهند داشت. به همین دلیل است که تسبیح یسر نر از نوع ماده آن گران قیمت تر می باشد.

تفاوت های تسبیح یسر طبیعی و مصنوعی:

همان گونه که گفته شد یکی از ویژگی های خاص تسبیح یسر، عطر خاص آن می باشد. برخی از افراد دانه های شکسته شده تسبیح یسر را آسیاب می کنند و آنها را آغشته به مواد شیمیایی نموده و به کمک ماده جدیدی که به دست می آید، اقدام به ساخت تسبیح یسر می نمایند. هرچند که ممکن است شکل ظاهری آنها با تسبیح یسر طبیعی یکسان باشد، اما هرگز آن عطر خاص را نخواهند داشت!

در هنگام خرید تسبیح یسر به نکات زیر دقت نمایید:

حتما در هنگام خرید تسبیح یسر، به شیخک تسبیح توجه نمایید. شیخک تسبیح یسر نیز معمولا از جنس دانه های تسبیح ساخته می شود و شکل آن مخروط مانند است و به همین دلیل استحکام کافی نداشته و به راحتی باز می شود یا می شکند که این امر می تواند تاثیر زیادی بر قیمت تسبیح داشته باشد. پس حتما در هنگام خرید به شیخک تسبیح توجه کنید که دارای ایراد نباشد.

یک موضوع دیگر که باید به آن توجه کنید این می باشد که تسبیح مورد نظر ترکیبی نباشد. به این معنی که از دانه های تسبیح شکسته شده تشکیل نشده باشد. این مورد را می توانید با بررسی کردن رنگ، اندازه هندسی سوراخ و اندازه آنها تشخیص به راحتی تشخیص بدهید.

.

برای مشاهده انواع مدل های تسبیح اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 9 =