مطالب خواندنی

نکات مهم و کلیدی در نگهداری از ساعت مچی

امروزه ساعت مچی یکی از اکسسوری های مهم در استایل خانم ها و آقایان می باشد. اما برای نگهداری ازاین وسیله نیازاست که نکاتی را رعایت نمایید. با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

  • تمیز کردن ساعت مچی:

به منظور تمیز کردن ساعت مچی می توانید با استفاده از یک پارچه نرم روی بند و صفحه ساعت بکشید تا خاک و آلودگی‌ها از روی آن تمیز شود. برای تمیز کردن بند ساعت با توجه به جنس آن نیز راه و روش‌های مختلفی وجود دارد. مثلا هر چند ماه یک بار بند ساعت خود را جدا نمایید. اگر بند ساعت مچی شما فلزی است، از آب ولرم و شوینده با قدرت پاک کنندگی ملایم برای تمیز کردن آن استفاده کنید. اما اگر بند ساعت مچی شما چرمی است، برای این کار از محلول آب ولرم و سرکه سفید استفاده کنید. در هر دو مورد، بعد از تمیز کردن بند ساعت به سرعت آن را خشک نمایید.

  • سرویس دهی منظم:

بهتر است که در هنگام خرید ساعت‌هایی را انتخاب نمایید که خدمات پس از فروش به آن ها تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید به کمک خدمات پس از فروش، ساعت های خود را توسط شرکت ارائه دهنده سرویس دهی کنید. اگر ساعت شما مکانیکی است هر دو تا سه سال یک بار و اگر ساعتتان از نوع کوارتزی است، هر چهار سال یکبار برای سرویس دهی آن اقدام کنید.

  • دور نگه داشتن ساعت از میدان مغناطیسی:

توجه نمودن به این نکته ضروری می باشد که قرار دادن ساعت مچی (با توجه به ساختار آن) در مجاورت آهن ربا، می‌تواند بر زمان بندی ساعت شما تاثیر منفی بگذارد.

  • از ضدآب بودن ساعت خود مطمئن شوید:

بیشتر ساعت‌های امروزی قابلیت ضد آب بودن را دارند. اما ساعت‌های ویتیج به مروز زمان قابلیت خود را از دست می‌دهند. اگر ساعت شما از نوع ضدآب نباشد، باز هم می‌تواند قطرات خیلی ریز آب را تحمل کند. اما بهتر است تا حد ممکن از تماس ساعت با آب خودداری کنید. همچنبن اگر بند آن چرمی است سعی کنید که مرطوب نشود زیرا رطوبت باعث تضعیف بافت چرم خواهد شد.

  • نگهداری ساعت مچی در جعبه:

جالب است بدانید که جعبه‌های ساعت مچی به گونه طراحی شده اند که امکان نگهداری از آن‌ها به بهترین و ایمن‌ترین شکل ممکن را فراهم خواهند نمود.

  • دور نگه داشتن ساعت از نور خورشید:

نور خورشید می‌تواند زیبایی و عمر ساعت شما به تحلیل ببرد. از قرار دادن ساعت در معرض نور شدید خورشید خودداری کنید. نور خورشید باعث محو شدن تدریجی رنگ ساعت می‌شود. همچنین گرمای تولید شده عمر باتری ساعت را کم می‌کند.

  • خودداری از باز کردن ساعت:

هیچ گاه پشت صفحه‌ی ساعت مچی خود را باز نکنید. تعمیر و یا ایرادیابی آن را به یک فرد ماهر یا ساعت ساز واگذار نمایید. زیرا باز کردن ساعت باعث ورود ناخواسته گرد و غبار به درون ساعت می‌شود که روی دقت و کارایی آن تاثیر منفی خواهد داشت.

  • استفاده از کتابچه راهنمای ساعت:

این مرحله به خصوص برای نگهداری از ساعت‌های بسیار لوکس و گران قیمت توصیه می‌شود. در این کتابچه‌های راهنما نکته‌های ویژه‌ای وجود دارد که برای هر ساعت اختصاصی است و ممکن است با ساعت‌های دیگر متفاوت باشد.

.

برای مشاهده انواع مدل‌های ساعت مچی اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

77 − = 67