مقالات

عوامل موثر بر قیمت ساعت مچی

ساعت مچی یکی از لوکس ترین، پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع اکسسوری است که دارای قیمت های مختلفی می باشد. در ادامه مطلب به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که بر قیمت ساعت مچی تاثیر دارند.

  • کشور سازنده:

بهترین شرکت های سازنده ساعت در کشور سوئیس و ژاپن قرار گرفته اند و به دلیل کیفیت بالای این مدل ساعت ها، قیمت بالاتری نسبت به سایر ساعت های مشابه دارند.

  • نوع برند ساعت:

توجه به برند ساعت به منظور خرید یک ساعت مچی اصیل و باکیفیت بسیار مهم است. اما توجه داشته باشید که در جهان امروز هر کالای اصل، بدلی و تقلبی نیز دارد. بنابراین هنگام خرید بسیار دقت کنید که ساعت تقلبی را به عنوان ساعت اصل خریداری نکنید.

  • تعداد موتورهای ساعت:

جالب است بدانید که تعداد موتورهای ساعت جزو امکانات بیشتر در ساعت می باشد؛ اما دلیلی بر باکیفیت تر بودن ساعت نیست. دقت کنید که با این ترفند سرتان را کلاه نگذارند!

  • جنس صفحه ساعت:

جنس صفحه ساعت ها می تواند کریستالی، شیشه ای و یا پلاستیکی باشد. بهترین جنس صفحه ساعت کریستالی و پس از آن شیشه ای می باشد که البته صفحه شیشه ای به دلیل حساسیت بالا و وزن زیاد، در طی سال های اخیر کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. صفحات پلاستیکی نیز معمولا در ساعت های مچی دیجیتال و کژوال مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که صفحات شیشه ای و پلاستیکی به راحتی خش بر می دارند.

  • بند ساعت:

کیفیت بند ساعت نیز بسیار می تواند بر روی قیمت آن تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال اگر بند چرمی دوست دارید بهتر است تا بهترین و باکیفیت ترین نوع آن را انتخاب نمایید. قطعا ساعت هایی که کیفیت بند آنها بهتر باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

  • جنس ساعت:

در ساخت اکثر ساعت ها از فلزاتی چون طلا یا نقره و یا سنگ های زینتی و قیمتی استفاده شده است. همین عامل باعث می شود که این نوع ساعت ها محدودیت قیمت نداشته باشند. هرچه میزان سنگ های زینتی به کار رفته و یا میزان طلا و نقره به کار رفته در این مدل ساعت ها بیشتر باشد، ارزش و قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود.

برای مشاهده انواع مدل‌های ساعت مچی  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

66 − = 58