مطالب خواندنی

مصرف ویتامین C در روزهای کرونایی

از آنجا که بدن انسان قادر به نولید ویتامین C نمی باشد، مصرف این ویتامین امری بسیار ضروری برای بدن است. ویتامین سی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از قبیل پرتقال، توت فرنگی، کیوی، فلفل دلمه، کلم بروکلی، اسفناج و … وجود دارد. میزان ویتامین سی توصیه شده برای خانم ها 75 میلی گرم و برای آقایان 90 میلی گرم می باشد.

ویتامین سی در بدن همانند آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از مواد شیمیایی مضر موسوم به رادیکال های آزاد محافظت می نماید. این نوع ویتامین هم چنین قادر است تا خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد. تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی و هم چنین پیشگیری از بروز سکته های مغزی نیز از جمله دیگر فواید ویتامین سی برای بدن می باشد.

همان گونه که در بالا گفته شد، شما می توانید منابع غنی از ویتامین سی را در موادغذایی مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو، انواع فلفل زرد و قرمز و سبز (تند و شیرین)، توت فرنگی، بروکلی، گوجه فرنگی، طالبی، کلم قرمز و … بیابید.

کمبود ویتامین سی در بدن، سبب ایجاد بیماری اسکوروی شده که دارای علایمی مانند خستگی، التهاب لثه، کم خونی، درد مفاصل، ایجاد لکه های بنفش و قرمز روی پوست می باشد که در صورتی که این کمبود ویتامین جبران نشود، حتی می تواند منجر به مرگ نیز شود.

.

برای مشاهده انواع دستبند سنگی  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 50 = 53