خواص سنگ ها, دانستنی ها

شرف الشمس و دانستنی های آن

محاسبه علمی روز شرف‌الشمس

هر سال خورشیدی به 12 برج خورشیدی تقسیم می شود که هر برج خورشیدی به میانگین 30 قوس خورشیدی تقسیم می شود که در اصطلاح عامیانه به برج خورشیدی ماه گفته می‌شود و به قوس خورشیدی روز که این اصطلاح‌ها نادرست است چون کلمه ماه مبنای اندازه گیری ماه قمری هست که معیار آن چرخش ماه به دور زمین است نه زمین به دور خورشید و کلمه روز هم معیار اندازه گیری صحیح نیست، زیرا مبنای سالها و زمانهای نجومی کل کره زمین است و نه فقط کشور ایران، زیرا وقتی در کشور ایران روز است در آن طرف کره زمین شب هست و معیار قوس خورشیدی چرخش کل کره زمین است .

هر قوس خورشیدی 24 ساعت قرارداد شده ولی 24 ساعت کامل نیست و در واقع 23 ساعت و 56 دقیقه و 3 ثانیه است که با این حساب هر روز 3 دقیقه و 57 ثانیه کم می‌آورد و به عبارتی هر 4 سال یک روز کم می‌آورد و آن سال را سال کبیسه نامگذاری می‌کنند و یک روز به آن سال اضافه می‌شود برای نوشتن دعای شرف الشمس زمانی که روایت شده قوس 19 برج حمل است .

بررسی دعای شرف الشمس

نگین این دعا بر روی عقیق است، در حقیقت عنصر اصلى آن عقیق است که از خود نور بی رنگی بنام کاسا casa تولید میکند که در علم ثابت شده و باعث فعال شدن مراکز انرژی بدن یا چاکرا میشود .
انرژی کاسا همان نور است که رنگ زرد آن مستقیما چاکرای 3 را فعال میکند، چاکرای سه، محل دریافت و انعکاس شعور هستی است و این مطلب زیاد دور از شگفتى نخواهد بود که انسان هاى دوران گذشته نور را پرستش مى کردند . روز 19 فروردین روز شرف الشمس است و در سال 1 بار اتفاق می افتد، هر سال روز خاصی که خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد حالتی معادل شب قدر ایجاد میکند که در قرآن خداوند دستور داده که آن را جدی بگیرند و خدا را بسیار یاد کنند تا مسیر زندگیشان تغییر کند .
با وضو گرفتن و خواندن نماز و دعا با استفاده از سوزن از روی نوشته شرف الشمس بنویسید . از بین تمامی کلمات نوشتن اسم اعظم خداوند تاثیر بیشتری نسبت به سایر اسمای الهی دارد .

دعای شرف الشمس

در کتاب های اسلامی هم نقش شرف الشمس را شامل 5 اسم اعظم خداوند می دانند که آنها را کلمات مبارکه : الله، جمیل، رحمن، مومن و نور گفته اند و به جای نقش از 5 حرف اول آنها به صورت ا.ج.ر.م.ن میتوان استفاده کرد .
برای حکاکی آن می‌بایست شرایط و آداب خاصی را رعایت کرد که سند آن، در کتاب کشکول شیخ بهایی آمده است .
• تاریخ دقیق و معتبر آن، هر ساله فقط و فقط 19 فروردین ماه، از طلوع خورشید تا غروب آن است .
• شخص حکاک، می‌بایست آداب خاصی را رعایت کند (مثلا : پاک باشد، وضو داشته باشد، قبل انجام حکاکی قربانی داده باشد و …)
• آن را بر روی جسم زرد رنگ (نگین عقیق زرد معمولا) حکاکی می کنند .
• هیچ خطی 2 بار کشیده نشود .
• سوراخ های ستاره و میم و ‌ها و واو بسته نشود .
• خطوط ابتدا و انتهای ستاره یگدیگر را قطع نکنند .
• اندازه الف ها یکسان باشد .
• واو آخر روی تمام نقش کشیده شود .
• اگر روی کاغذ نوشته می‌شوند با گلاب و زعفران نوشته شوند .

 

برای مشاهده محصولات شرف الشمس اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 18 =