خواص سنگ ها, دانستنی ها, سنگ درمانی

سنگ های متولدین هر ماه

ماه تولد

سنگ های متولدین هر ماه

ریشه اصلی سنگ های ماه تولد برگرفته از نجوم و ستاره شناسی می باشد که در فرهنگ ها و جوامع مختلف نمود یافته است. در این مجموعه مقالات صرفا به اعتقادات و باورهای مختلف پرداحته شده و فروشگاه گوهرافشان آن‌ها را تایید یا رد نمی کند . اما چنانچه که می دانیم وجود خواص و فواید بی شمار سنگ های مختلف است که در احادیث و روایات معصومین نیز بارها به آن اشاره شده است.
از مهمترین کارایی سنگ ها، سودمندی آنها در تبدیل و تبادل انرژی می باشد. همچنین نباید بعضی از خرافات و باور های نادرست در زمینه خاصیت معجزه داشتن در بحث درمانی گوهرها که وسیله ای برای سودجویان در این میان شده اند را نادیده بگیریم.
درباره ی سنگ ماه تولد هر فردی نیز اگر به آن اعتقاد داشته باشد خود به خود مثل تلقین درمانی عمل کرده و انرژی مثبت بسیار زیادی را همراه با خود در پی خواهد داشت.

سنگ های متولدین فروردین

مهمترین سنگ ماه تولد فروردین الماس می باشد. بجز الماس سنگهای ماه تولد فروردین عبارتند از یاقوت کبود، یاقوت گارنت، توپاز زرد، حدید، آمتیست و انواع عقیق که هر کدام دارای ویژگی و خواص منحصر به فردی می باشند. در ادامه درمورد الماس توضیحاتی ارائه می شود.
الماس :
الماس از گران بهاترین نگین های موجود در طبیعت می باشد که به عنوان یکی از سنگهای ماه تولد فروردین با متولدین این ماه ارتباط بیشتری برقرار می کند. الماس موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد شده و موجب تقویت احساس شکست ناپذیری و قدرت را در انسان می شود. همچنین الماس خاصیت تصفیه کنندگی داشته و روی کارکرد کلیه ها و مثانه تاثیر مثبتی دارد. متولدین ماه های دیگر هم میتوانند از گوهری چون الماس استفاده نمایند چرا که الماس در بهبود عملکرد و قدرت سنگهای دیگر هم موثر می باشد و آن را افزایش می دهد.

سنگ های متولدین اردیبهشت

اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد می باشد. از دیگر سنگ های ماه تولد اردیبهشت ماه می توان به : آمتیست، انواع عقیق، فیروزه، کوارتز صورتی، مرجان، کهربا هم اشاره کرد. هر یک از این سنگ ها به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت شناخته می شوند و دارای رنگ های گوناگون با خصوصیات متفاوت می باشند.
زمرد:
مهم ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت ماهی ها زمرد می باشد. زمرد از دوران گذشته تا به الان به عنوان سنگ درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. از مهم ترین ویژگی های زمرد برقراری تعادل در میان جسم و روح می باشد. این گوهر ارزشمند روی تیروئید و تصلب شرائین تاثیر مستقیم داشته و برای بیمارانی که پارکینسون دارند یا مبتلا به صرع هستند نیز تاثیرگذار می باشد. سنگ زمرد در کنترل فشار خون و بهبود بیماری های قلبی نیز موثر می باشد. در گذشته برای بهبود و درمان به تب کودکان از این سنگ استفاده می شد. زمرد برای افزایش و تقویت عملکرد ادراکات و ایجاد نبوغ انسانی تاثیر گذارمی باشد.

سنگ های متولدین خرداد

اصلی ترین سنگ خرداد ماهی ها مروارید می باشد. مجموعه سنگهای متولدین خرداد عبارتند از : زمرد، سیترین، انواع غقیق، کهربا، آکومارین که در اینجا به بررسی خواص و ویژگی های مروارید خواهیم پرداخت.
مروارید (Pearl):
مروارید مهمترین سنگ ماه متولدین خرداد می باشد و از برجسته ترین آن ها نیز می باشد. به مروارید، داروی جادویی نیز گفته می شود. مروارید سبب اثرات مثبتی روی اعصاب و کلیه و عضلات شده و موجب برطرف شدن بیماریهای ناشی از کمبود کلسیم می گردد. مروارید انرژی حیات و زندگانی را افزایش داده و ضد اضطراب نیز می باشد. همراه داشتن مروارید در بهبود عملکرد قوه ابتکار و خلاقیت تاثیر مثبت داشته.

سنگ های متولدین تیر

سنگ یاقوت سرخ از مهم ترین سنگ ماه تولد تیرماهی ها می باشد اما مجموعه ای از چند گوهر مختلف و زیبای دیگر نیز متعلق به متولدین تیر می باشد. از جمله این نگین های ارزشمند : اوپال، سیترین، کوارتز، زمرد و توپاز، انواع عقیق می باشد. هر کدام از این گوهر ها دارای خواص متفاوتی می باشند و ویژگی های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. در ادامه درمورد یاقوت سرخ بیشتر بدانیم .
یاقوت سرخ:
یاقوت سرخ همیشه از جایگاهی خاص در گذشته و حال برخوردار بوده است. سالیان زیادی است که یاقوت به عنوان نگینی بخت آور، محبوب خانواده های سلطنتی در دنیا بوده. در هندوستان یاقوت سرخ به عنوان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین هدایا برای بودا و کریشنا بوده است. هندیان اعتقاد دارند که درخشش قرمز یاقوت سرخ از یک شعله داخلی می باشد که کسی قادر نیست آن را خاموش نماید، در نتیجه این گوهر کاملا روحانی و مقدس برای آن ها می باشد.
در تاریخ آمده است که از خواص یاقوت سرخ جهت زدودن سموم از خون، پیشگیری از گرسنگی و محافظت از طاعون، درمان تب و همینطور بیماری عفونی مورد استفاده قرار می گرفته. از جمله خواص دیگری که برای یاقوت سرخ بیان شده است برای قلب و سیستم گردش خون می باشد، چرا که جریان خون را زیاد می کند. همینطور محرک کلیه ها، طحال، غدد فوق کلیوی و اندام های تولید مثل نیز موثر می باشد .

سنگ های متولدین مرداد

زبرجد خاص ترین سنگ ماه تولد مرداد ماهی هاست. برای مردادی ها سنگ های دیگری نیز توصیه شده است. از جمله سنگهای ماه تولد مردادی ها میتوان به عقیق سیاه، عقیق سلیمانی سیاه، الماس، گهربا، زبرجد، صدف، کوراتز، توپاز طلایی، در کوهی و گارنت اشاره نمود. در ادامه با زبرجد بیشتر آشنا شویم.
زبرجد:
زبرجد به عنوان اصلی ترین سنگ ماه تولد مردادی ها موثر در از بین بردن ناراحتی های قلبى و قوت بخشیدن به قلب می باشد، همچنین سبب بهبود گردش خون شده. زبرجد براى بیمارى هاى اندام هاى داخلى موثر بوده. کسانی که روی زمان حساس می باشند لازم است جواهری از زبرجد را با خود به همراه داشته باشند چرا که این سنگها همچون داروهاى محرک عمل می کنند. نگین زبرجد سبب ایجاد روشن بینى و بصیرت در افراد شده و بر ضد غم و ناراحتى ها می باشد.

سنگ های متولدین شهریور

مهم ترین سنگ ماه تولد شهریوری ها یاقوت کبود می باشد. یاقوت کبود گوهر اصلی شهریور ماهی هاست. برای شهریوری ها چندین نگین دیگر نیز توصیه می شود: کارنلین، لاجورد، جاسپر، سیترین، زمرد، مالاکیت، حدید، عقیق خزه ای یا شجر، یشم سبز و کارنلین در ادامه با یاقوت کبود بیشتر آشنا می شویم.
یاقوت کبود:
یاقوت کبود اصلی ترین سنگ شهریور ماهی هاست است. این نگین اثر شفابخشی داشته و بر روی سلول های پوست، مو و ناخن تاثیر گذار است. یاقوت کبود برای درمان ریزش مو موثر بوده و سبب بهبود عملکرد سیستم عصبی می شود. یاقوت کبود سبب کاهش درد شده و برای بیماریهای چون روماتیسم و نقرس موثر می باشد. علاوه بر آن برای بهبود و درمان سرگیجه و جلوگیری از خونریزی زخم ها نیز استفاده میگیرد.

سنگ های متولدین مهر

مهم ترین سنگ ماه تولد مهرماهی ها سنگ اوپال می باشد. همچنین لاجورد، یشم، یاقوت کبودکوارتز، مرجان و عقیق به عنوان سنگ ماه تولد مهر ماهی ها استفاده می شود. اوپال بیشترین میزان ارتباط را با ستاره نجومی مهرماهی ها یعنی ونوس داشته به همین علت مهرماهی ها می توانند با به همراه داشتن آنها انرژی و نیروی کائنات را به خود جذب نمایند.
اوپال:
اوپال از جمله سنگ های قیمتی با ظاهری نیمه شفاف و شفاف می باشد که نوعی از اوپال که به اوپال هفت رنگ آفریقایی شناخته می شود دارای بیشترین طیف رنگی را بوده و بالاترین کیفیت را دارا می باشد. البته اوپال به رنگ های سفید، رزگلد و مشکی هم یافت می شود. اوپال به عنوان سنگ ماه مهر دارای خصوصیاتی مثل افزایش خلاقیت، حافظه و شهود می باشد و برخی هم معتقند که اوپال موجب تنظیم سوخت و ساز بدن شده و نیروی فرد را برای مقابله با بیماری ها افزایش می دهد.

سنگ های متولدین آبان

توپاز اصلی ترین سنگ ماه تولد آبانی هاست از دیگر سنگ های مربوط به متولدین آبان ماه می توان به : بریل، آمیتیست، یاقوت سرخ، گارنت، آکوامارین، مرجان و سیترین ، آمتیست و اشک آپاچی و دیگر سنگهای ماه تولد آبان اشاره کرد . با برخی از ویژگی های توپاز بیشتر آشنا شویم .
توپاز:
توپاز از یک کلمه سانسکریتی گرفته شده که به معنی آتش می باشد. این سنگ انواع مختلفی داشته که سبب ایجاد رنگ بندی در آن می شود. توپاز های آبی و زرد معروف ترین نوع توپاز می باشد. این گوهر به عنوان یک نگین قیمتی شناخته می باشد. که زیبایی بی نظیری دارد و بر اساس باورها به عنوان سمبل عشق و محبت شناخته می شود. توپاز نمادی از شور، اشتیاق و شادابی می باشد.

سنگ های متولدین آذر

از جمله سنگ ماه تولد آذر ماهی ها میتوان به فیروزه اشاره داشت. از دیگر سنگهای ماه تولد آذر ماهی ها به : توپاز زرد و توپاز آبی، آمیتیست، یاقوت سرخ ،بریل و یاقوت زرد نیز اشاره نمود. در ادامه درباره اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر ماه یعنی فیروزه ارائه می شود .
فیروزه:
سنگ ماه تولد متولدین آذر فیروزه می باشد که از آن به عنوان نگین حامی یاد شده است. گفته شده که در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپیما برای ایمنی و امنیت در سفر از فیروزه استفاده می نمایند چرا که این گوهر ارزشمند از سقوط جلوگیری به عمل می آورد. فیروزه عملکرد نادرست کبد را بهبود می بخشد و قدرت و دید چشم را افزایش می دهد. این سنگ ماه تولد آذر ضد افسردگی می باشد، نشاط به همراه دارد و التهابات پوستی را نیز فرو می نشاند.

سنگ های متولدین دی

اصلی ترین سنگ از مجموعه سنگ های ماه تولد دیماه، لعل یا همان یاقوت گارنت می باشد. همینطور برخی از نگین ها مثل عقیق سیاه، یاقوت سرخ، عقیق، لاجورد، فیروزه نیز به عنوان گوهر های دیگر متعلق به دی شناخته می شوند. سمبل حیوان دی بز می باشد، متولدین دی با استفاده از سنگ های این ماه توانای خود را برای جذب بیشتر قدرت و انرژی ماورائی کائنات و سیاره مخصوص به خود سیاره زحل را به دست بیاورند.
یاقوت گارنت:
سنگ ماه تولد دی شامل گونه های متفاوتی می باشد که مهم ترین آنها یاقوت گارنت می باشد. گوهر گارنت به عنوان یکی از سنگهای ماه تولد دی ماهی ها می باشد. که در سفر بویژه مسافرت های دریایی برای صاحب نگین راحتی و آسایش به همر ه می اورد. این نگین برای استحکام بخشیدن به دیواره های سرخرگ، تقویت بینایی و چشم در مراحل اولیه آن کارایی داشته. تاثیرات این گوهر ارزشمند در بین زنان بیشتر به چشم می آید. گارنت بیماریهای زنانگی را التیام داده و درمان می کند و بر اختلالات قاعدگی اثر مثبت دارد .

سنگ های متولدین بهمن

بهترین نگین از مجموعه سنگهای این ماه سنگ آمیتیست می باشد. همچنین میتوان به: یاقوت گارنت، جاسپر زرد، عقیق سبز، فیروزه، توپاز و اوپال نیز به عنوان گروه دیگری از سنگهای ماه تولد بهمن به آن اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره آمیتیست خواهیم خواند.
آمیتیست:
سنگ آمیتیست، کریستالی به رنگ بنفش می باشد که سبب از بین رفتن حس ترس و اضطراب در فرد می شود و سنگ ماه تولد بهمن ماهی ها بشمار می آید. این گوهر ارزشمند ضد اضطراب و کابوس بوده و برای افرادی که خواب راحتی ندارند یا پیوسته کابوس می بینند توصیه می شود. افرادی که مضطرب هستن با داشتن سنگ آمتیست از میزان استرس و اضطراب خود می توانند بکاهند، و به آرامش برسند. در گذشته هم از این سنگ برای جلوگیری از مسمومیت و ایجاد خونسردی و سلامتی استفاده می شده، در جنگ های قرون وسطایی از این نگین توسط سربازان و فرمانده ها استفاده میشده.

سنگهای ماه تولد اسفند

مهمترین سنگ ماه تولد اسفند سنگ آکوامارین است، که در ادامه با این سنگ بیشتر آشنا می شویم، بجز آکوامارین : آمیتیست، بلور کوارتز، سنگ خون، یاقوت سرخ و کبود، مرجان، زمرد و یشم از دیگر سنگ های ماه تولد اسفند ماه می باشند. سمبل اسفندی ها و سیاره حاکم بر آنها سیاره نپتون می باشد.
آکوامارین:
به این علت که عنصر وجود اسفندی ها آب می باشد بهترین سنگ ماه تولد اسفند آکوامارین می باشد. این کانی نوع سبز آبی بریل است. بلورهای این گوهر بیشتر بزرگ و بدون ناخالصی با ضریب سختی نسبتا بالا ۷٫۵ بوده و غالبا دارای خط هایی در طول بر روی خود هستند. گوهر آکوامارین گونه ای دو رنگی از خود نشان می دهد و به شکل بی رنگ و آبی سیر می باشد. بهترین منطقه ای که دارای آکوامارین مرغوب می باشد کشور برزیل و روسیه می باشد .

نکته ای برای خرید سنگ ماه تولد

برای خرید سنگ ماه تولد توجه داشته باشید که منابع مختلفی وجود دارد که در آن برای هر ماه نگینی تعریف شده است اما مطمئن ترین منبع بر اساس خصوصیات گوهر با خصوصیات رفتاری و اخلاقی شخص تعیین می شود، در وبلاگ گوهرافشان مقاله های جامع و کامل سنگهای ماه تولد هر ماه به تفکیک ارائه شده است. برای دریافت اطلاعات کامل تر و دقیق تر به این مقالات رجوع نمایید.

برای مشاهده انواع محصولات متولدین ماه ها  اینجا کلیک کنید

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

49 − = 42