خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

سنگ عقیق آتش

عقیق آتش با فرمول شیمیاییSiO2، سنگی قهوه ای رنگ می باشد که علت این رنگ قهوه ای، وجود اکسید آهن در این سنگ است. عقیق آتش فقط در بعضی از مناطق جهان مانند مکزیک و جنوب شرقی آمریکا موجود می باشد. این سنگ هم به صورت مات و هم به صورت شفاف وجود دارد و اگر در زیر نور خورشید به آن بنگرید، رگه هایی از رنگ قرمز، طلایی، سبز، آبی، و گاهی نیز آبی-بنفش را مشاهده خواهید نمود. لازم به ذکر است که سنگ عقیق آتش شفاف، دارای ارزش بیشتری نسبت به نوع مات آن می باشد. جالب است بدانید که سنگ عقیق آتش به عنوان سنگ سلامتی، مالکیت و افزایش طول عمر نیز معروف می باشد. البته برخی از افراد از این سنگ به منظور طلسم و جادو نیز استفاده می کنند.

سنگ عقیق آتش از طرفی با دارا بودن درجه سختی 7، سنگی سخت به شمار می رود و به منظور استفاده در صنعت جواهرسازی سنگی مناسب می باشد؛ اما از طرفی چون برش دادن این سنگ کاری سخت و دشوار می باشد، بسیار کم می توانید در کارهای جواهرسازی این سنگ را مشاهده کنید. این سنگ معمولا به صورت بدون زاویه و بسیار ساده و بدون برش خاصی در ساخت سنجاق سینه ها و یا آویزها مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ عقیق آتش

خواص سنگ عقیق آتش:

این سنگ یک نوع انرژی فوق العاده را دارا می باشد که این انرژی می تواند امنیت و اطمینان را برای صاحبش به ارمغان بیاورد.

افزایش قدرت خلاقیت، تقسیم انرژی بدن میان ذهن و روح، افزایش اعتماد به نفس، افزایش استقامت و تحمل، ایجاد تعادل عاطفی و … نیز از جمله خواص سنگ عقیق آتش می باشد.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

سنگ عقیق آتش

شرایط نگهداری از سنگ عقیق آتش و نحوه پاکسازی آن:

بهترین روش پاکسازی سنگ عقیق آتش، استفاده کردن از محلول آب و صابون و یک پارچه یا حوله نرم می باشد.

از آنجا که بیشتر سنگ های عقیق آتش دارای حفره هستند، پیشنهاد می شود که برای شستشو و پاکسازی این سنگ ها به هیچ عنوان از مواد شوینده اسیدی استفاده نکنید. زیرا این مواد می توانند از طریق این حفره ها جذب سنگ شده و به آن آسیب وارد کنند. در ضمن به خاطر داشته باشد که از قرار دادن این سنگ در معرض حرارت و گرمای بالا نیز خودداری نمایید.

.

برای مشاهده انواع انگشتر عقیق  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 1 =