مطالب خواندنی, مقالات

راهکارهای کاهش حساسیت های پوستی نسبت به جواهرات

بسیاری از خانم ها علاقه بسیار زیادی به استفاده کردن از انواع زیورآلات و بدلیجات دارند. اما در برخی از موارد بعضی از افراد نسبت به استفاده کردن از جنس خاصی از زیورآلات دچار حساسیت های پوستی می شوند که یکی از عمده ترین دلایل ایجاد این حساسیت های پوستی، وجود عنصر نیکل در ساختار این بدلیجات می باشد که منجر به سوزش و خارش و سایر حساسیت ها خواهد شد.

انواع حساسیت های پوستی:

  • جوش زدن پوست:

برخی از بدن ها که نسبت به جواهرات و زیورآلات حساس می باشند، در مناطقی از پوست که در تماس با جواهرات می باشد، دچار جوش های قرمز رنگی خواهند شد. اما گاهی اوقات نیز پیش می آید که تمامی بدن به این حساسیت دچار خواهد شد. دلیل بروز این نوع از حساسیت نیز وجود عنصر نیکل در این گونه زیورآلات تزئینی می باشد.

  • سبز شدن پوست:

سبز شدن یا سیاه شدن پوست بدن آن هم در نواحی مخصوصی که در مجاورت با زیورآلات بوده است، یکی دیگر از انواع حساسیت های ناشی از استفاده از جواهرات می باشد. معمولا اغلب زیورآلات، البته به جز جواهرات طلا،  زمانی که اکسید می شوند، این حالت سبز رنگ را بر روی پوست شما ایجاد می کنند که این امر در فصل تابستان و به دلیل تعریق بیشتر، افزایش خواهد یافت.

  • ایجاد مشکلات قلبی و تنفسی:

لاتکس ماده ای است که در بخش های غیر فلزی جواهرات به کار برده می شود. وجود این ماده می تواند باعث ایجاد حساسیت های ساده پوستی شود. اما در برخی از افراد سبب بروز واکنش های شدیدتری از جمله افزایش ضربان قلب، افت فشار خون و تنگی نفس شده و در موارد انگشت شمار حتی می تواند منجر به مرگ نیز شود.

راهکارهایی ساده برای مقابله با انواع حساسیت نسبت به جواهرات:

  • خشک بودن پوست:

دقت داشته باشید که حتما قبل از استفاده از انواع جواهرات پوستتان خشک باشد.

  • استفاده از انواع کرم های مرطوب کننده پوست:

توصیه می شود که قبل از استفاده از انواع زیورآلات، آن قسمت از پوست را که در تماس با جواهرات قرار خواهد گرفت، کمی کرم مرطوب کننده بزنید. در واقع با این کار نوعی لایه محافظ بر روی پوستتان ایجاد می شود و اجازه نمی دهد که جواهرات و زیورآلات مستقیما با پوست بدنتان تماس داشته باشند.

  • استفاده کردن از لاک ناخن بی رنگ:

یکی از راهکارهای جالب و بسیار ساده به منظور جلوگیری از ایجاد حساسیت نسبت به بدلیجات، استفاده کردن از لاک ناخن بی رنگ یا همان برق ناخن می باشد.  بدین منظور کافیست تا قسمت هایی مثل گیره و قفل گردنبند، دستبند و گوشواره یا زیپ شلوار و یا هرچیزی که به آن حساسیت دارید را با لاک ناخن بی رنگ بپوشانید. جالب است بدانید که این روش اکثرا جواب خواهد داد.

  • نو کردن بدلیجات قدیمی:

بهتر است بدانید که زیورآلات و بدلیجات دارای لایه محافظی هستند که با گذشت زمان لایه محافظ خود را از دست خواهند داد و سبب بروز حساسیت های پوستی بیشتری خواهند شد. بهتر است این جواهرات را پیش سازنده این محصولات ببرید و از او درخواست کنید تا لایه محافظی از جنس استیل بر روی آنها بکشد.

  • حتی الامکان استفاده از جواهرات از جنس استیل:

اگر علاقمند به استفاده کردن از جواهراتی به غیر از طلا می باشید، به شما توصیه می شود که از جواهراتی از جنس استیل استفاده نمایید که میزان حساسیت زایی آنها بسیار کم است. گاهی اوقات پوست شما نسبت به قفل یا بند جواهرات استیل حساسیت نشان می دهد. در این موارد باید چک کنید که در ساخت این قفل و بندها از نیکل استفاده نشده باشد.

برای مشاهده انواع زنجیر  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

37 − = 36