مطالب خواندنی

راهکارهای پاکسازی جواهرات برنجی

جواهرات برنجی زیبایی و درخشش خاص و بسیار چشم گیری دارند اما با از دست دادن این درخشش، از میزان جذابیت این جواهرات کاسته خواهد شد. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب نحوه پاکسازی جواهرات برنجی را با هم مرور کنیم.

  • راه حل اول:

برای تمیز کردن جواهرات برنجی توصیه می شود که در ابتدا آنها را با آب گرم بشویید. پس از شستشو، یک کاسه را از آب گرم و مقداری صابون پر کرده و سپس جواهرات خود را برای مدت 10 الی 15 دقیقه درون آن بگذارید. بعد به کمک دست یا یک مسواک نرم به آرامی سطح جواهرات را پاکسازی کنید تا تمامی جرم ها و مواد کثیف موجود در جواهرات، از آن جدا شوند. توصیه می شود نوع صابونی که به این منظور انتخاب می کنید، بسیار ملایم باشد. (استفاده کردن از مواد شوینده بسیار قوی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که این مواد شیمیایی، آسیب بسیار جدی را به درخشندگی جواهرات برنجی شما وارد خواهند کرد.) پس از انجام این مرحله، مجدد جواهرات را در درون ظرف آب گرم قرار تا تمامی ذرات صابون از آن جدا شود. بعد از گذشت چند دقیقه جواهرات را از آب خارج کرده و به کمک یک حوله نرم خشک نمایید.

  • راه حل دوم:

می توانید مقداری سس گوجه فرنگی را بر روی دستمال بریزید و جواهرات برنجی خود را که تیره و یا لکه دار هستند، به کمک آن تمیز کنید. جالب است بدانید که اسید موجود در سس گوجه بسیار قوی است و همین اسید قادر به پاک نمودن این لکه ها از جواهرات شما می باشد. این نوع اسید هیچ آسیبی به خود فلز برنج وارد نخواهد کرد. پس از پاک شدن لکه ها می توانید سطح جواهرات را با یک دستمال نرم تمیز کنید.

  • راه حل سوم:

می توانید به کمک سرکه، آرد و نمک خمیری را تهیه کنید و این خمیر را بر روی جواهرات برنجی خود قرار دهید. اجازه دهید تا خمیر برای مدت 10 دقیقه بر روی جواهرات برنجی باقی بماند. سپس آنها را با آب گرم شستشو دهید تا خمیر به طور کامل از روی جواهراتتان پاک شود. پس از شستشو نیز جواهرات را با پارچه ای نرم خشک کنید.

  • راه حل چهارم:

جواهرات برنجی خود را هم چنین می توان به کمک محلول آب، سرکه و نمک نیز پاکسازی نمایید.

.

برای مشاهده انواع جواهرات برنجی  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − = 13