ادعیه و حرزهای مجرب

ذکر یونسیه و تاثیرات آن

ذکر یونسیه همانطور که از نام آن مشخص می باشد ،  با حضرت “یونس علیه السلام” در ارتباط است. حضرت یونس سال های زیادی مردم قومش مردم را به یکتاپرستی دعوت نمود اما از میان تمامی آنها فقط دو نفر ایمان آورند. بعد از گذشت ۳۳ سال، حضرت یونس قوم خود را نفرین نمود.

در تاریخ مشخصی که قرار بود عذاب الهی نازل شود، مردم به توصیه های یکی از اصحاب حضرت یونس و دیدن نشانه های عذاب، از ترس خدا توبه نموده و خداوند متعال نیز عذابشان را متوقف کرد. وقتی حضرت یونس به شهر بازگشت و متوجه شد قومش مورد عذاب قرار نگرفته اند، بسیار خشمگین شد و بدون  اجازه خداوند از آن شهر رفت و سوار بر کشتی شد. در دریا نهنگ غول پیکری او را بلعید (به گونه ای که به او آسیبی نرسید) و زمانی که متوجه اشتباه خود شد، با ناله و تضرع توبه کرد که توبه او نیز در قرآن آمده است و به ذکر یونسیه مشهور شده است. این ذکر در زیر آمده است:

“لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ”

“معبودی جز تو نیست، منزّهی تو، به درستی که من از ستمکاران بودم”

 تاثیرات ذکر یونسیه:

ذکر یونسیه  بسیار مناسب در جهت تقویت نفس بسیار مناسب بوده و استجابت دعا و نجات مومنان از طرف خداوند، شامل حال گوینده آن نیز خواهد شد. ختم های این ذکر شریف را 400 ، 700 ، 1001 ، 3000 ، 4000 ، 7000ذکر شده است که بسته به شرایط مختلف تعداد آن نیز متفاوت خواهد بود. اما عدد 400 برای همه و بعد از نماز عشا تا هر وقت شب، در سجده بسیار مجرب می باشد.

پیامبر گرامی اسلام فرمودند: آیا به شما خبر دهم از دعایی که هرگاه غم و گرفتاری پیش آمد آن دعا را بخوانید و گشایش حاصل شود؟ اصحاب گفتند آری. رسول خدا فرمودند: دعای یونس که طعمه ماهی شد: “لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین”

پیامبر هم چنین فرمودند که: “هر بیماری که مسلمان باشد و این دعا را بخواند، اگر فوت نماید، پاداش شهید به او داده می شود و اگر بهبود یافت تمامی گناهانش آمرزیده خواهد شد.”

امام صادق نیز فرموده اند: ” عجب دارم از شخصی که غمی در دل دارد چطور این دعا را نمی خواند؟ لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین .. چرا که خداوند در ادامه آن می فرماید: فاستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المومنین.. (ما او را پاسخ داده و از غم نجات دادیم و این چنین مومنان را نجات می دهیم)”

.

برای مشاهده انواع جواهرات حرزدار  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 7 = 1