سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با ویژگی های سنگ گاسپیت

سنگ گاسپیت از جمله جدیدترین سنگ های زینتی و قیمتی شناخته شده می باشد که در سال 1977 در شبه جزیره Gaspe در کانادا کشف شد و به همین دلیل نیز به این اسم، نامگذاری شده است. سنگ گاسپیت دارای رنگ سبز کمرنگ یا سبز روشن می باشد که اغلب اوقات نیز رگه های قهوه ای رنگی در طراف آن دیده می شود. سختی سنگ گاسپیت نیز همانند سنگ آپاتیت، 4.5 تا 5 در مقیاس موهس است. گاسپیت سنگی نادر و کمیاب بوده و شباهت ناچیزی به سنگ فیروزه سبز دارد و به همین دلیل یکی از سنگ های مورد علاقه کلکسیونرداران و مجموعه داران می باشد. امروزه بیشتر نمونه های باکیفیت سنگ گاسپیت را می توان از کشورهایی نظیر استرالیای غربی، نیومکزیکو و آمریکا یافت.

سنگ گاسپیت از آن جا که سنگ چندان سخت و مقاومی نمی باشد و از طرفی بسیار نادر و کمیاب نیز هست، زیاد در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار نمی گیرد و بیشتر کلکسیونرداران علاقمند به خرید این سنگ می باشند.

آشنایی با ویژگی های سنگ گاسپیت

برخی از خواص سنگ گاسپیت:

به صورت کلی سنگ هایی  مانند گاسپیت که دارای رنگ زرد و یا سبز هستند، به درمان بینایی و هم چنین به کاهش وزن کمک می کنند. گاسپیت یک سنگ معنوی و پرانرژی می باشد که برای ارتباط با دنیای دیگر نیز به کار برده می شود و هم چنین قادر به متعادل سازی و رفع انسداد چاکراهای قلب و شبکه خورشیدی نیز هست.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

شرایط نگهداری از سنگ گاسپیت و پاکسازی آن:

گاسپیت سنگی بسیار شکننده می باشد که به راحتی نیز خراش بر می دارد. همانند سایر سنگ های قیمتی نباید برای شستشوی این سنگ، از مواد شیمیایی و اسیدی و هم چنین پاک کننده های اولتراسونیک و بخاردار استفاده نمود. بهترین روش شستشوی سنگ گاسپیت، استفاده از یک اسفنج خیس و یا یک پارچه نرم و نمدار می باشد. هم چنین به منظور نگهداری بهتر می توانید در حین انجام کارهای روزانه، ورزش کردن، استحمام و … این سنگ را در بیاورید.

.

برای مشاهده انواع مدل‌های گوشواره  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

82 + = 87