دسته بندی نشده

آشنایی با ویژگی های سنگ ملانیت

ملانیت که به سنگ لعل سیاه نیز شهرت دارد ، دارای فرمول شیمیایی Ca3Fe2(SiO4)3 بوده و یک نوع سنگ جواهر کدر و مات با درخشندگی نیمه الماسی و  رنگ سیاه می باشد. ملانیت متعلق به خانواده بزرگ سنگ های گارنت است. درخشش بالای سنگ ملانیت به دلیل وجود عنصر تیتانیوم در این سنگ است. همین درخشندگی سبب شده است تا سنگ ملانیت مورد توجه جواهرسازان قرار بگیرد . جالب است بدانید که از آنجایی که در داخل ملانیت عنصر آهن نیز وجود دارد، این سنگ دارای خاصیت مغناطیسی می باشد و به دلیل همین ویژگی به راحتی می توان این سنگ را از سایر سنگ های زینتی سیاه رنگ تشخیص داد. ملانیت از نظر ظاهری به سنگ هایی از قبیل تورمالین سیاه ، کهربای سیاه، یاقوت سیاه و الماس سیاه شباهت دارد. منابع و معادن این لعل سیاه نیز بیشتر در کشورهای روسیه، آذربایجان، مالی، مکزیک، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده وجود دارد.

خواص سنگ ملانیت:

از آنجایی که ملانیت سنگ جواهری از خانواده گارنت می باشد، به همین دلیل ویژگی های کلی سنگ گارنت را را دارد. افزایش اعتماد به نفس ، افزایش قدرت خلاقیت ، جذب انرژی های مثبت ، افزایش تولید خون در بدن ، افزایش قدرت بینایی ، بهبود اختلالات نایژه ای و جذب کلسیم و منیزیم و آهن در بدن و … از جمله خواص سنگ ملانیت می باشد. از طرفی این سنگ با چاکرای اول یا چاکرای ریشه نیز مرتبط می باشد.

کاربرد سنگ ملانیت در صنعت جواهرسازی:

همان گونه که گفته شد ، ملانیت به دلیل رنگ سیاه درخشانی که دارد بسیار مورد توجه جواهرسازان قرار گرفته است. جواهرات ساخته شده با سنگ ملانیت ، بسیار متنوع و زیبا می باشند. این مدل از جواهرات مورد علاقه تمامی افراد با هر سن و سالی قرار می گیرند . ترکیب سنگ ملانیت در کنار کوارتز دودی و همچنین فلزاتی مثل طلا و نقره ، زیبایی خاص و منحصر به فردی را ایجاد می کند. به گونه ای که توجه مخاطبان را به شدت به سمت خود جلب خواهد کرد.

آشنایی با ویژگی های سنگ ملانیتنحوه نگهداری و پاکسازی سنگ ملانیت:

ملانیت سنگ جواهر سختی است اما اگر می خواهید که به سادگی خراش بر ندارد ، بهتر است تا آن را در جعبه جواهرات جداگانه ای نگهداری نمایید. بهترین راه پاکسازی این سنگ نیز استفاده از محلول آب و صابون و یک پارچه یا حوله نرم می باشد. توجه داشته باشید که پس از آبکشی سنگ، تمامی ذرات صابون از روی آن به خوبی پاک شوند. توصیه می شود که از مواد شوینده اسیدی ، انواع سفیدکننده ها و بخارشوی های اولتراسونیک برای شستشوی ملانیت استفاده نشود.

برای مشاهده انواع گردنبند اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

54 + = 58