خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با ویژگی های سنگ انستاتیت

انستاتیت سنگ جواهری بسیار نادر و نرم می باشد که دارای فرمول شیمیایی Mg2(SiO6) بوده و به دلیل کمیاب بودن، بیشتر توجه مجموعه داران و کلکسیونرهای سنگ جواهر را به خود جلب کرده است. البته از این سنگ جواهر می توان به صورت محدود در ساخت جواهراتی همچون گوشواره ، آویز و سایر مدل های جواهرات نیز استفاده نمود. سنگ انستاتیت متعلق به گروه بسیار بزرگ مواد معدنی پروکسین بوده و نوع خالص آن به صورت شفاف و بی رنگ یافت می شود. اما از آنجا که انستاتیت مقداری ناخالصی آهن را در ساختار خود دارد، به رنگ قهوه ای-سبز مشاهده می شود و رنگی مات دارد. گونه چشم گربه ای و ستاره ای انستاتیت نیز بسیار نادر بوده و به رنگ سبز- خاکستری دیده می شوند. منابع و معادن این سنگ در کشورهایی همچون استرالیا ، برزیل ، کانادا ، فرانسه ، آلمان ، هند ، میانمار ، آفریقای شرقی ، آفریقای جنوبی ، سریلانکا و آمریکا قرار گرفته است.

از جمله خواص جالب سنگ انستاتیت می توان به کاهش حس ترس، عبور از دردها و ناملایمات و غم ها، متعادل سازی تمامی چاکراهای بدن و … اشاره نمود. البته جالب است بدانید که این سنگ می تواند تمایل و انگیزه را به سمت فردی که صاحب سنگ می باشد، دو برابر کند.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید ، برای درمان آن با سنگ های قیمتی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آشنایی با ویژگی های سنگ انستاتیت

نحوه نگهداری و شستشوی سنگ انستاتیت:

این سنگ بسیار نرم بوده و از دو طرف قابلیت شکست پذیری بالایی دارد. پس هنگام آماده سازی و برش دادن سنگ انستاتیت باید بسیار مراقب بود تا ضربه خاصی به سنگ وارد نشود و سنگ نشکند. در صورت وارد شدن ضربه ای سنگین، سنگ انستاتیت از وسط نصف خواهد شد. بهتر است تا قبل از انجام فعالیت های روزانه، حمام کردن و یا ورزش کردن این سنگ را در بیاورید و حتی الامکان برای شستشوی آن از مواد شوینده اسیدی و شیمیایی استفاده نکنید. بهترین روش به منظور پاکسازی سنگ انستاتیت، استفاده از محلول آب ولرم و صابون می باشد. در ضمن توجه داشته باشید که سنگ شما در معرض حرارت بالا و تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد تا آسیبی به آن وارد نشود.

برای مشاهده انواع مدل های انگشتر زنانه اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 42 = 50