خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ یاقوت استار

علت  نام گذاری این یاقوت، وجود خطهای ستاره شکل بر روی سنگ می باشد. یاقوت های ستاره ای بزرگ بسیار کمیاب و باارزش هستند.
این سنگ باارزش اغلب در  رنگ‌های آبی دیده شده اما انواع قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، سبز، خاکستری و بنفش آن نیز یافت می‌شود. البته رنگ آبی آن طرفداران بیشتری دارد.

یاقوت ستاره ای  را می توان با ویژگی چندرنگی بودنش تشخیص داد. چندرنگی بودن به این معنی است که وقتی از زوایای مختلف به آن نگاه می کنیم رنگ های متفاوتی دارد..
ستاره شش وجهی روی سطح یاقوت نیز در طول روز مشخصه ی  مهمی به شمار می رود؛ به همین دلیل یاقوت ستاره ای برای جواهراتی که در معرض نور مستقیم قرار می گیرند مانند انگشترکوژ بسیار مناسب است.

امروزه کشورهای استرالیا، میانمار، سریلانکا و تایلند از مهمترین منابع این سنگ می‌باشند.

خواص یاقوت ستاره‌ای:

یکی از جاذبه های اصلی یاقوت ستاره ای، توانایی اش برای مراقبت از صاحب خود در مقابل بدشانسی و بیماری است. این سنگ مانند محافظ سلامتی عمل کرده و برای کمردرد نیز بسیار مفید است. این یاقوت نماد شانس، وفاداری و ثروت و برکت نیز است.

نگهداری از یاقوت ستاره‌ای:

یاقوت ستاره‌ای بسیار بادوام است و یکی از سخت ترین نوع سنگ ها محسوب می شود.
این سنگ کمی از الماس نرم تر است اما شکست ناپذیری اش باعث شده که در مقابل شکاف ها مقاوم باشد. تکان دادن و حرارت می تواند برای همیشه به سنگ یاقوت ستاره ای آسیب وارد کند. نکته دیگر این که این یاقوت را در معرض تماس با اسید قرار ندهید و هم چنین دور از سایر سنگ های جواهر نگهداری کنید تا خراش نبیند. برای تمیز کردن یاقوت ستاره ای بهتر است از کمی آب و صابون گرم و پارچه ای نرم استفاده شود.

شناسایی یاقوت استار :

یاقوت ستاره ای را می توان به دلیل طرح خاص ستاره مانندش از سایر سنگ ها تشخیص داد.
تاثیر ستاره شش وجهی اش زیر نور طبیعی مانند نور خورشید نمایان تر است اما می توان با استفاده از یک منبع نور قوی مانند لامپ هالوژن و چراغ قوه آنرا به راحتی مشاهده کرد.

 

 

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات یاقوت  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

79 − 72 =