خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ گارنت مالایا

گارنت مالایا سنگی کمیاب و نادر و در عین حال بسیار زیباست که عضوی از خانواده بزرگ سنگ های گارنت می باشد. درجه سختی سنگ گارنت مالایا 7 تا 5/7 بوده و ناسرگی های سوزنی شکلی را بر روی خود دارد که همین عامل باعث می شود تا از سایر سنگ های زینتی متمایزتر به نظر برسد. این نوع از گارنت دارای طیف رنگی خاص و زیبایی همچون نارنجی متمایل به صورتی ، نارنجی متمایل به قرمز و نارنجی متمایل به زرد بوده و در مقایسه با سایر نمونه های سنگ گارنت دارای جرقه های قرمز رنگ و بسیار زیبایی است که وجود این جرقه ها به دلیل وجود عنصر منگنز و آهن در این سنگ می باشد. گارنت مالایا در ابتدا و برای اولین بار در رودخانه اومبا در آفریقای شرقی یافت شد. ولی در حال حاضر منابع این سنگ در کشورهایی نظیر تانزانیا ، ماداگاسکار و سریلانکا نیز وجود دارد. جالب است بدانید که گارنت مالایا به دلیل اینکه سنگی سخت به شمار می رود و زیبایی و درخشندگی بسیار زیبایی دارد، می تواند در ساخت انواع جواهرات همچون انواع حلقه ها ، گردنبند ها ، دستبند ها ، آویزها و سنجاق سینه ها به کار برده شود.

خواص سنگ گارنت مالایا :

کمک به بهبود بیماری هایی نظیر انواع مسمومیت های خونی، بیماری های واگیر دار، بیماری های قلبی و بیماری های ریوی، افزایش قدرت خلاقیت، افزایش حس عشق و علاقه در بین افراد، حفاظت از افراد در برابر شیاطین و کابوس های شبانه، بهبود بیماری های روحی، رسیدن به موفقیت های کاری، در افزایش حس اعتماد به نفس و …

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید ، برای درمان آن با سنگ های قیمتی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

نحوه نگهداری از گارنت مالایا و پاکسازی آن :

گارنت مالایا سنگی سخت و بادوام به شمار می رود اما اگر در معرض حرارت بالا و تغییرات دمایی ناگهانی قرار بگیرد، ممکن است دچار شکستگی شده و آسیب ببیند. به منظور مراقبت بیشتر و بهتر از این سنگ می توانید در هنگام ورزش، استحمام و انجام فعالیت های روزانه آن را در بیاورید و برای پاکسازی این سنگ نیز می توانید از محلول آب ولرم و صابون و یک پارچه نرم استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از پاک کننده های شیمیایی و بخارشوی های اولتراسونیک می تواند به بافت سنگ آسیب وارد نماید.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات گارنت  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + = 19