خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ کاسیتریت

سنگ کاسیتریت با فرمول شیمیایی SnO2 ،سنگی کمیاب و نادر بوده و عموما با نام سنگ قلع شناخته می شود.  طیف رنگی سنگ کاسیتریت معمولا بین قهوه ای تا سیاه بوده و دارای درخشندگی فوق العاده ای همچون الماس می باشد. از رنگ های کمیاب تر این سنگ می توان به بنفش، شرابی و قهوه ای متمایل به قرمز یا زرد اشاره نمود. کاسیتریت سنگی با سختی بسیار بالا می باشد و به همین دلیل به سنگی بسیار مناسب جهت استفاده در صنعت جواهرسازی تبدیل شده است. منابع و معادن سنگ کاسیتریت در سراسر دنیا از جمله کشورهای چین، مالزی، روسیه، انگلیس، اسپانیا، اندونزی و سایر کشورها قرار گرفته است. جالب است بدانید که سنگ کاسیتریت به دلیل نادر و کمیاب بودن، یکی از سنگ های مورد علاقه کلکسیونرها نیز هست. کاسیتریت به سنگ الهیات نیز شهرت داشته و دارای قدرت زمینی فوق العاده بالایی می باشد.

خواص جالب سنگ کاسیتریت:

افزایش توانایی های ذهنی افراد، تقویت قدرت تفکر، حفظ تعادل انرژی چاکراهای بدن به خصوص چاکرای ریشه، افزایش قدرت حل مسائل به خصوص مسائل ریاضی، کاهش دردهای مرتبط با مرگ و …

شرایط نگهداری و پاکسازی سنگ کاسیتریت:

سنگ کاسیتریت بر خلاف سایر سنگ ها، نسبت به مواد شیمیایی اسیدی حساس نبوده و در اسید نامحلول می باشد و ذوب نمی شود. اما بهتر است که برای پاکسازی آن از مواد اسیدی استفاده نکنید. بهترین روش شستشو استفاده از آب و صابون می باشد. توجه داشته باشید که پس از شستشو ذرات صابون را به خوبی از روی آن پاک نمایید. سنگ کاسیتریت هم چنین در برابر گرما و حرارت و تغییردمای سریع بسیار حساس است. بهترین روش نگهداری این است که این سنگ را در پارچه ای نرم پیچیده و در جعبه ای جداگانه از سایر جواهرات نگهداری کنید.

آشنایی با سنگ کاسیتریت.

برای مشاهده انواع مدل‌های سنگ راف  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 − = 19