خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی, مقالات

آشنایی با سنگ ژئود

در حقیقت ژئود به عنوان یک سنگ جواهر زیبا شناخته می شود که دارای ظاهری زیبا و ویژگی های منحصر به فردی می باشد. از این سنگ در ساخت جواهراتی همچون دستبند، گردنبند و انگشتر استفاده می شود. ژئود حاصل سنگ های آتشفشانی و رسوبی بوده و معمولا به صورت توخالی، حفره ای و دایره ای می باشد که اغلب حاصل رشد بلورها در داخل حفره های سنگ های مختلف می باشد. ژئود دارای رنگ های بسیار متفاوتی است اما اکثریت انها به دلیل تغذیه شدن از کوارتز، دارای رنگ سفید شیری می باشند. اما برخی از گونه های ژئود به دلیل وجود عنصر آهن، به رنگ بنفش نیز مشاهده شده اند.

منابع ژئود:

معادن و منابع این سنگ در کشور آمریکا و در مناطقی نظیر ایندیانا، آیووا، کنتاکی و یوتا و هم چنین کشورهایی مثل مکزیک و برزیل یافت می شود. ژئود در بعضی مناطق کشور انگلستان نیز بسیار فراوان بوده و جالب است بدانید که ژئود در این مناطق به سنگ سیب زمینی شهرت دارد.

ارزش گذاری سنگ ژئود :

قیمت ژئود در دنیای جواهرات بسیار متفاوت می باشد. برخی از مدل های کوچک آن ممکن دارای ارزشی برابر با یک یا دو دلار داشته باشند، اما گونه های بزرگتر آن هزاران دلار ارزش دارند. قیمت سنگ ژئود تا حد زیادی به رشد، اندازه و وزن بلورهای آن وابسته می باشد.

خواص ژئود:

ژئود یک سنگ قدرتمند می باشد که قادر است حس ارامش را در فرد ایجاد کند. این اعتقاد نیز وجود دارد که این سنگ باعث تقویت ارتباط بدن با جهان اطرافش خواهد شد.

ژئود در از بین بردن احساسات بد و منفی نظیر استرس و حسادت نیز بسیار موثر است. همراه داشتن این سنگ کمک بسیار زیادی به افزایش اعتماد به نفس خواهد کرد. هم چنین این سنگ باعث می شود تا قدرت و نیروی شما افزایش یافته و بتوانید بر احساس ترس خود غلبه کنید.

نحوه نگهداری و پاکسازی سنگ ژئود:

بهتر است برای پاکسازی ژئود از یک مسواک نرم و آب و صابون استفاده کنید. چرا که مسواک به پاکسازی بهتر درزهای ژئود کمک زیادی می کند. اما مراقب باشید تا فشار زیادی را بر این سنگ وارد نکنید. به منظور پاکسازی عمیق تر این سنگ نیز می توانید آن را در داخل آب غوطه ور کنید. توصیه می شود که برای شستشوی این سنگ، به هیچ عنوان از مواد شوینده اسیدی استفاده نکنید چرا که به سنگ شما آسیب وارد می کند.

آشنایی با سنگ ژئود

 

برای مشاهده انواع مدل‌های سنگ ژئود  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 1