خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ چشم شاهین

سنگ چشم شاهین در حقیقت یک کانی شبه کوارتز به شمار می رود که به دلیل درخشندگی متغیرش که یادآور چشم های یک شاهین است، به این نام معروف شده است. طیف رنگی سنگ چشم شاهین معمولا به صورت آبی متمایل به خاکستری و یا آبی متمایل به سبز می باشد. جالب اینجاست که سنگ چشم ببر در حقیقت از سنگ چشم شاهین شکل می گیرد. به عبارت دیگر سنگ چشم شاهین در مقایسه با سنگ چشم ببر میزان آهن کمتری دارد و وجود همین عنصر آهن می تواند سنگ چشم شاهین را به چشم ببر تبدیل نماید. به این دلیل که وجود آهن، رنگ مواد را قهوه ای تر می کند. جالب است بدانید که سنگ چشم شاهین به سنگ “سنگ قوش” و یا “سنگ چشم ببر آبی” نیز معروف است. از جمله کشورهایی که دارای منابع سنگ چشم شاهین هستند می توان به استرالیا، اسپانیا، چین، هند، برزیل، کانادا، میانمار، ایالات متحده و کره اشاره کرد. هرچند بزرگترین منابع چشم شاهین در دنیا در کشور تایلند و استان کیپ شمالی در آفریقای جنوبی قرار گرفته است.

خواص سنگ چشم شاهین:

افزایش تمرکز، تقویت قدرت بینایی، سنگ محافظ در مسافرت ها، محافظت در برابر امواج و انرژی های منفی، متعادل سازی چاکرای پیشانی، کمک به بهبود بیماری های ستون فقرات، مشکلات گردنی و گرفتگی سینوس ها و …
نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید ، برای درمان آن با سنگ های قیمتی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آشنایی با سنگ چشم شاهین

نحوه نگهداری از سنگ چشم شاهین و پاکسازی آن:

سنگ چشم شاهین به این دلیل که یک کانی شبه کوارتز به شمار می رود، دوام و مقاومت نسبتا بالایی نیز دارد. اما باید توجه داشته باشید که سنگ چشم شاهین باز هم در برابر برخی از اسیدها، مواد شوینده قوی و شوینده های حاوی آمونیاک و سولفوریک حساس می باشد. اگر قصد پاکسازی این سنگ را دارید توصیه می شود که از محلول آب ولرم و صابون و یک پارچه یا مسواک نرم استفاده کنید. در ضمن از اسپری نمودن عطر و اسپری های مو و یا اسپری های خوشبو کننده بر روی سنگ چشم شاهین خودداری نمایید. همانند سایر سنگ های زینتی نیز بهتر است که هنگام انجام فعالیت های روزانه، استحمام و ورزش کردن این سنگ را درآورده و در صورت امکان آن را در جعبه جواهرات جداگانه نگهداری کنید.

برای مشاهده دستبند چشم شاهین  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

77 − = 71