خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ لیپدولیت

لیپدولیت یک سنگ نیمه قیمتی می باشد و در حقیقت نوعی میکاست واز چندین لایه شش گوشه تشکیل شده است که  دارای ظاهری براق و شیشه ای می باشد. به عبارت دیگر این گونه می توان گفت که این سنگ دارای درخشش مروارید فام است. رنگ سنگ لیپدولیت از صورتی تا بنفش متغیر می باشد. به این معنی که گاهی به رنگ صورتی کمرنگ، گاهی صورتی مایل به بنفش و یا صورتی مایل به قرمز و گاهی نیز به رنگ خاکستری کمرنگ، زرد یا بی رنگ مشاهده می شود. لیپدولیت سنگی غنی از لیتیوم بوده  و رنگ زیبای خود را نیز از همین ماده معدنی دارد. منابع لیپدولیت در کشورهای برزیل، روسیه، آمریکا، فنلاند، آلمان، سوئد، جمهوری چک، زیمبابوه و ماداگاسکار قرار گرفته است.

از آنجا که سنگ لیپدولیت قابلیت سوراخ شدن را دارد، در ساخت گوشواره، دستبند و گردنبندهای مهره ای مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب این سنگ با رنگ خاصی که دارد، در کنار طلا و نقره، یک ترکیب خاص و زیبا را ایجاد خواهد کرد.

خواص فیزیکی و متافیزیکی سنگ لیپدولیت:

سنگ لیپدولیت به این علت که خاصیت آرامش بخشی دارد، به سنگ صلح معروف است و به همین دلیل است که به افرادی که دچار استرس و اضطراب و ناآرامی هستند، توصیه می شود که از این سنگ استفاده کنند.

بعضی دیگر از خواص سنگ لیپدولیت عبارتند از: توقف افکار وسوسه کننده، دفع امواج منفی، بهبود بیماری افسردگی و تسکین اعصاب، تسکین حس دلتنگی در افراد، درمان بی خوابی و برطرف کردن کابوس های شبانه، دور نمودن افکار نامناسب گذشته، تعادل و پاکسازی چاکرای قلب ، چاکرای گلو، چاکرای چشم سوم و چاکرای تاجی، از بین برنده دردهای قوی، کاهش تاثیرات جانبی مواد بیهوشی، تقویت سیستم ایمنی بدن و …

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آشنایی با سنگ لیپدولیت

نحوه نگهداری از سنگ لیپدولیت و پاکسازی آن:

از آنجا که لیپدولیت دارای درجه سختی بین 5/2 تا 4 می باشد، سنگی نرم به شمار رفته و به راحتی ترک برداشته و خواهد شکست. این سنگ نسبت به فشار بالا، حرارت زیاد، تغییر دمای ناگهانی و مواد شوینده اسیدی و شیمیایی بسیار حساس است. بهترین روش برای پاکسازی و شستشوی سنگ لیپدولیت استفاده کردن از محلول آب و صابون و یک حوله نرم است. فقط باید به این نکته توجه کنید که بعد از آبکشی حتما تمامی ذرات قلیایی صابون را از روی سنگ پاک نمایید. به منظور نگهداری بهتر و جلوگیری از آسیب دیدن و خراشیده شدن سنگ، بهتر است آن را در پارچه ای نرم بپیچید و در جعبه ای جدا از سایر جواهرات نگهداری کنید.

.

برای مشاهده انواع نگین اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

42 − = 36